Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobok - Hur fungerar det med text?

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
Hejsan,
Va inne på fotoquick häromdagen och fastnade i en av deras demo-fotoböcker. Det va riktigt fint ju. Och nu har jag väl bestämt mig för att trycka en egen.

Men hur fungerar det om man vill lägga in lite bildtexter? Kan man lägga in sånt eller blir det bara knasigt i utskriften?

Någon som har testat som kan berätta?
/Johan
 
Där finns speciella "rutor" för text. Antingen kan du skriva i anslutning till bilderna eller endast skriva text på hela sidan, men olika färger och olika bakgrundsfärger. Logga in dig på sidan och testa, det kostar ju inget innan du skickar iväg något för beställning.
 
Ok. Jag hade tänkt mig lite friare text. Typ lägga in det på bilder, under bilder, brevid osv beroende på bild lite.

Hade tänkt mig nåt i stil med
http://www.sjohan.com/temp/1195.jpg

Denna är då tänkt för fotoquicks bok där man ska lämna in en jpg per sida. Vad tror ni om att strukturera sidorna på ungefär ett sånt sätt? Skulle det funka? Och är det snyggt?

Tacksam för kommentarer ;)
 
Typsnittet överst är verkligen hemskt :)

Sen hade jag nog önskat lite mer ljust. Kanske ngn vit ram runt bilderna lr nått. Det blir rätt ihoptryckt nu och mörkt. Men det är vad jag tycker. Viktigtast är ju att du tycker om det.
 
Hmm.. Ok. Kanske kan va smidigt. Men jag är macanvändare. Därför fastnade jag lite för fotoquick som bara vill ha vanliga jpg filer. För jag kan ju inte använda dom specialarprogrammen..
 
Själv har jag använt amerikanska Shutterfly med mycket gott resultat. Beställde med läderinbindning och inga problem med å ä ö. Snabb leverens.

Anders
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.