Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobok: Önskefoto och Pixum

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
I senaste tdiningen Kamera & Bild recenserades 9 boktjänster. Dock hade de inte med det billiga alternativen Önskefoto och Pixum. Pixum är Europas största företag inom detta och är rätt billiga.
Har någon erfarenheter om dessa 2 företagen?
Jag bryr mig inte så mkt om leveranstid, men jag värdesätter kvaliten på bilderna och bokkänslan.

Tack för alla input.

/Stefan

Fotobok Önskefoto

Hej!
Jag heter Monika och jobbar som VD på Önskefoto (www.onskefoto.se).

Önskefoto har "prova på garanti" för alla som beställer sin första fotobok. Du får gärna prova oss och se vad du tycker. Är du inte nöjd får du pengarna tillbaka. Du får gärna maila mig med dina synpunkter om det finns något vi bör förbättra.

På Önskefotos fotoböcker utgår designen från dina bilder. Det är en limbunden bok med hårda pärmar. Omslaget är laminerat och du får ett skyddsomlag med utan kostnad. Din egen bild pryder omslag och skyddsomslag. Designen utgår från att det är bilden som ska tala.

Även om jag kan anses partisk, så måste jag passa på att säga att de flesta som fått en fotobok från Önskefoto är mycket nöjda med bildkvalitén. Som sagt, prova oss gärna och hör av dig vad du tycker. www.onskefoto.se/fotobok.jsp

/Monika

Partisk?

Ja, nog är du minst sagt partisk :) Ni kan säkert leverera bra kvalitet och till bra priser som du säger, men jag har ingen aning om det eftersom jag aldrig använt era tjänster.
Här på fotosidan finns massor av näringsidkare, allt från fotografer till andra yrkesutövare i alla tänkbara faser av bildhantering. Det är dock mycket sällan man ser någon propagera för sina egna tjänster.

Att så uppenbart göra reklam för sitt företag i ett forum som detta tycker jag är ganska lågt. Visst, jag kan förstå att man är sugen på att berätta om sig själv när det ges ett tillfälle som detta, men i mina ögon känns det lite desperat. Jag kan ha fel i min slutsats att ni är desperata i jakten på kunder, om så är fallet är detta ännu mer fel sätt att annonsera i.

Det skulle bli ett fruktansvärt trist forum om reklaminlägg skulle tillåtas helt fritt. Så tycker iaf jag.

/Mats

Ja, nog är du minst sagt partisk :) Ni kan säkert leverera bra kvalitet och till bra priser som du säger, men jag har ingen aning om det eftersom jag aldrig använt era tjänster.
Här på fotosidan finns massor av näringsidkare, allt från fotografer till andra yrkesutövare i alla tänkbara faser av bildhantering. Det är dock mycket sällan man ser någon propagera för sina egna tjänster.

Att så uppenbart göra reklam för sitt företag i ett forum som detta tycker jag är ganska lågt. Visst, jag kan förstå att man är sugen på att berätta om sig själv när det ges ett tillfälle som detta, men i mina ögon känns det lite desperat. Jag kan ha fel i min slutsats att ni är desperata i jakten på kunder, om så är fallet är detta ännu mer fel sätt att annonsera i.

Det skulle bli ett fruktansvärt trist forum om reklaminlägg skulle tillåtas helt fritt. Så tycker iaf jag.

/Mats
Det finns ju ett delforum som heter "Butiker och leverantörer" där det är tillåtet för företag att svara på kritik/frågor så helt ute och cyklar är ju inte Monika. Tycker faktiskt att du är lite väl hård Mats och dina slutsatser om huruvida företaget är desperata känns också ganska lågt.

Låt en administrator flytta tråden till nämnda kategori så har jag ingen gjort fel

Det finns ju ett delforum som heter "Butiker och leverantörer" där det är tillåtet för företag att svara på kritik/frågor så helt ute och cyklar är ju inte Monika. Tycker faktiskt att du är lite väl hård Mats och dina slutsatser om huruvida företaget är desperata känns också ganska lågt.

Låt en administrator flytta tråden till nämnda kategori så har jag ingen gjort fel

Får faktiskt hålla med dig här. Monika såg ju sin chans att berätta mer om deras tjänster, och faktiskt visa vilken kundnära relation de har när de finns på forumen när vi behöver dem. Jag tyckte bara det var bra om inte fränt att Monika svarade så pass snabbt om en fråga angående deras företag. Dock förstår jag mats åsikt också, men då kan man som föregående talare sa flytta till "Bytiker och leverantörer" tråden.

Om det är kvalitet du söker så...

I senaste tdiningen Kamera & Bild recenserades 9 boktjänster. Dock hade de inte med det billiga alternativen Önskefoto och Pixum. Pixum är Europas största företag inom detta och är rätt billiga.
Har någon erfarenheter om dessa 2 företagen?
Jag bryr mig inte så mkt om leveranstid, men jag värdesätter kvaliten på bilderna och bokkänslan.

Tack för alla input.

/Stefan

Föreslår att du kollar med Diabolaget,de har börjat så smått med de nya lay flat böckerna som är kanonsnygga, dock inte billiga direkt.

/Johnny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar