Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoaffär i Californien?

Produkter
(logga in för att koppla)

eLik

Aktiv medlem
En polare åker om ett par dagar över dit och skall spendera en 3-4 veckor där. Båda tänkte inhandla lite fotoprylar och nu undrar jag om ni vet någon bra fotoaffär "over there"?

De kommer ta sig runt med bil i californien så att åka en bit är inga problem. Kom gärna med många tips på bra och billiga affärer!

// Björn E
 
Los Angeles:
Jag kan rekomendera Samy's camera i Los Angeles,
(431S.Fairfax Ave)
Det är en stor fotoaffär med tre våningsplan, och med bra priser
Som alltid i USA kan personalen vara lite snorkig och det finns inga prislappar på en del varor, det verkar också som om priset kan variera med vilken säljare man frågar, så fråga fler eller försök pruta.
Jag har handlat där ett flertal gånger och är nöjd.
web: www.samys.com
En annan affär som jag har köpt lite saker av i Los Angeles är Simons Camera på Highland aveny inte långt från Hollywood Blvd.
Inte långt ifrån Simons ligger Calumet photo (www.calumetphoto.com)bara något kvarter från Simons om jag minns rätt, de har också en hel del prylar hemma.

En affär som jag inte gillar i LA är däremot Bel Air Camera,(www.belaircamera.com), okunnig, mycket snorkig personal och dessutom tar de betalt för sin parkering, Usch.

San Francisco:
Den enda vettiga affär jag hittat i SF är Gassers (www.gassers.com), undvik att handla från alla kameraaffärer i china town eller nere vid Fishermans warf, de försöker bara lura på en saker som har utgått eller till priser som är samma eller högre än hos en seriös handlare.

Palo Alto:
Om ni har vägarna förbi Palo Alto finns:Keeble & Shukat Photo (www.kspphoto.com), det har också ett väldigt stort sortiment av seriösa fototillbehör man kan behöva.
(PA ligger ca 1 timme söder om SF i Silikon Valley).

Fresno:
Besökte en stor affär i där, Horn Photo(www.hornphoto.com). De verkar seriösa.


Santa Rosa:
Shutterbug camera (www.shutterbugcamera.com)De har också en del godis hemma, speciellt affären på Santa Rosa Aveny.
(Santa Rosa ligger ca 10 mil norr om SF i vindistriktet.)

Ritz camera finns lite överallt, (lite som expert här hemma) (www.ritzcamera.com)
 
Hej

Har en komplettering om San Francisco, där finns en alldeles utmärkt Calumet-butik också. Så samma goda omdöme som ges om dem i Los Angeles måste också få stå för butiken i SF. Även om den ligger lite off (en bra bit south of Market) – men jag var där för några veckor sedan och köpte på mig ett objektiv och blev väl bemött i en trevlig och välsorterad affär.
De verkar för övrigt ha riktigt bra ordning på grejerna var de än är i världen.


Direktlänk: http://www.calumetphoto.com/ctl?ac.ui.pn=compinfo.CompStoreLocDetail&ac.comp.locID=SF

/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.