Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto i jobbansökan?

Produkter
(logga in för att koppla)

PerKr

Aktiv medlem
Vad tycker ni? Om man skickar ut små reklam-blad för att sondera terrängen, ska man lägga in bilder av olika slag? Vilken sorts bilder ska man använda isf?
Vad anser ni om att klistra in ett porträtt i en jobbansökan? Något som funkar?

Vet inte riktigt vad du är ute efter men att ha ett nytaget porträtt på sitt CV har jag hört många utala sig positivt till, jag har själv tagit några sådana bilder senast idag. Det blir mer personligt och märks mer än om det bara är text. Ska man då gå igenom ett 20-tal ansökningar så kan jag tänka mig att man fastnar mer för dem som har lagt ner tid på att få en snygg layout och då gärna med bild.
Det blir ju lättare också att koppla ihop person med CV i sammband med en ev intervju.

Greven

PerKr skrev:
Vad tycker ni? Om man skickar ut små reklam-blad för att sondera terrängen, ska man lägga in bilder av olika slag? Vilken sorts bilder ska man använda isf?

seriöst snygg cv. = seriös bra person som tar saker på allvar. (förhoppningsvis)

fast som daniel säger så stannar man nog upp 2-4 sek (istället för 0.5)när man blädrar igenom en hög av cv. om det ser bra ut.

PerKr skrev:
Egentligen är det ju två frågor...

Mitt svar är är att det är fiffigt att "sticka ut", men lite lagom.
Foto är ju kanontrevligt!

ANNONS