Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto i östergötland !!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Toste skrev:
Perfekt. Finns det någon bokningslista eller behövs det inte?
Jag tror nog inte att det behövs någon administration omkring detta, eller hur! Det kanske räcker med denna tråd för att hålla reda på vilka som dyker upp.
 
Hovs besöksområde, lördagen den 18/10 kl 07:00

Följande har anmält sin ankomst, om jag uppfatta rätt:
Martin Cederbom
Erkki Saikkonen
Stefan Rydbergh
Torsten Ståhlberg
Malin Bjärnlid
Mats Axell

Det ska bli kul att träffas IRL, och vi får hoppas på bra väder samt en sjö full av fåglar. Väl mött.

Mats
 
Jag är också prelimininärt på, och samåker gärna från Motala om det blir en bil därifrån.

/Pontus
 
Hovs besöksområde, lördagen den 18/10 kl 07:00

Kul att det blir lite uppslutning.

Pontus Gustavsson
Johan Börjesson
Martin Cederbom
Erkki Saikkonen
Stefan Rydbergh
Torsten Ståhlberg
Malin Bjärnlid
Mats Axell


Var tog du vägen Kristian? Valde vi en tokig dag eller tid?
 
Jag bara startade denna tråd... Känner mej som en katt bland hermelinerna med min 140mm digitalpocketkamera :) Skall undersöka möjligheterna men om jag kan så är jag ju självklart på, om inte annat än att få träffa på Er... Fotografera gör ju jag mera på inspiration och jag tror nog säkert det finns lite dagg eller något passande fär en 140mm digitalare som mej ;) Får väl bygga om kameran annars eller låna ihop en analog... Återkommer men jag är på och gör kanske en avstickare till berget i närheten ;)

/Kristian
 
Kristian h skrev:
Känner mej som en katt bland hermelinerna med min 140mm digitalpocketkamera :)

Det behövs inga långa telen för att fånga flockarna med gäss. Däremot kan det vara ganska mörkt när gässen lyfter från sjön.

Kristian h skrev:
Återkommer men jag är på och gör kanske en avstickare till berget i närheten ;)


Vid Glänåsområdet vid södra stranden finns det spångade leder i vassbältet att knalla omkring på. Ett besök där rekommenderas.
Personligen har jag inte hittat så mycket på Omberg att fota men det kanske är jag som inte utforskat berget tillräckligt. Alvastra kloster kan vara kul i och för sig.
 
Rapport från Tåkern

Kan meddela att sjön ligger kvar. Malin och jag tog en tur i morse, men tyvärr så var vi lite för sent ute för att få se "det stora lyftet".

Det kan kanske vara en bra fortsättning på träffen den 18:e att åka vidare till Alvastra och sedan upp på Omberg.
 
Jag måste tyvärr meddela att jag har fått förhinder. Hoppas det blir någon mer gång då jag kan följa med. Hopppas ni andra har en lyckad dag.

lcf
 
Jag tog en tur imorse. Det var ganska glest med gäss tyvärr. Det var ett stort lyft med några tusen gäss men det var långt från tornet.
Vi får hoppas det blir bättre på lördag.
Ett godkänt kort fick jag med mig hem i alla fall:
Mångäss
 
Surt surt surt... Befinner mej i Sveas andrastad denna helg... Suck och bu... Får väl ta och bjuda in till en isfotografering på roxen vi tillfälle med lite avslutande skarv foto eller varför inte våra finfina hägrar... Det brukar samlas ett tiotal längsmed svartån ;)

Ha det bäst fotovänner
 
Ännu ett återbud

Hejsan!
Jag kan tyvärr inte heller... ska iväg på utbildning i två dar och får därför lite att göra i helgen.

Isfoto låter kul! Ser fram emot en ny inbjudan när isen lagt sig! :)

/Martin
 
Hovs besöksområde, lördagen den 18/10 kl 07:00

En liten påminnelse om morgondagens aktivitet!
Vi ses vid Tåkern

MVH/Mats
 
Jag var i tåkern idag och det var inte speciellt många gäss. En del kackel men inte speciellt många. Jag kan tyvärr inte komma imorn men jag hoppas ni får det bra.

lcf
 
Jag måste tyvärr också meddela att jag inte kan komma imorgon. Hoppas att det blir något annat bra tillfälle! Ha en bra morgon med många fina bilder!

/Pontus Gustavsson
 
För er som missade träffen kan jag meddela att så här såg det ut över Tåkern kl. 7.39 imorse.
 

Bilagor

  • gäss_400.jpg
    gäss_400.jpg
    42.4 KB · Visningar: 270
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.