Annons

Foto direkt till skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde13

Aktiv medlem
Ännu en ''hur-man-ser-bilden-direkt-i-datan'' fråga! =D

Jag har försökt leta lite i forumet men hittar ingeting, vet inte vad jag ska söka på.

Men så här är det, jag har en Eos 400D och vill alltså se bilden på datorskärmen direkt efter jag har tagit den.

Jag har förstått att man ska använda Zoombrowser till det, men jag hittar inte var i programet man ska klicka o gejja.

Eller har jag uppfattat allt fel, är det något annat program man ska använda?
Om det nu äns går med 400d..

Väldigt tacksam för svar, speciellt nu är jag har fått en bärbar data som jag kan ta med mig ut!
 
Senast ändrad:
jag letar efter precis samma sak fast till Nikon. Vet att jag sätt forum tråd om det. Skulle någon kunna länka?
 
Jag har en Eos 10D och till den finns det ett program som heter RemoteCapture, fanns med på instalations-cd och ligger under katalogen Canon utilitis . Programmet är ganska långsamt men det går att styra kameran från datorn och se bilden på skärmen.
 
EOS Utility

finns på CD:n som följer med kameran. Kan fjärrstyra kameran samt också ladda bilderna direkt till datorn. JAg kör med en 5 meter USB kabel och det fungerar klockrent.
 
Precis.. Kör Zoombrowser och EOS utility samtidigt. Klicka på "Camera settings/remote shooting" i eos utility. Sen när du knäpper ploppar bilden upp i Zoombrowser direkt.
 
Tack för alla svar! men jag ett problem..

Jag har bara Canon Setup utility 2.0, och när jah öppnar det så har det något med min skrivare att göra, och det kan väll inte vara rätt?
 
SÅ klart kom ett annat problem upp nu..:-D

Jag har öppnat EOS Utility nu, så kommer det upp en Ruta där det bla. står

"Camera settings/Remote shooting" men det går inte att klicka på den..

Någon som sitter på svaret?
 
Minns inte riktigt men jag har för mig att man var tvungen att ha huvudprogramvaran Digital Professional igång samtidigt och starta utility inifrån den? Kan vara helt ute och cykla!

För du har väl kameran påslagen? ;-)
 
Självfallet har jag kameran på :)

men ingeting händer när jag ska öpnna Utility från någon av programmen, det öppnas ej
 
Vet att jag laddade ner senaste versionen från deras sajt för inte så länge sedan och den fungerade mycket bättre och enklare än den versionen som fanns på skivan!
 
Precis Per!

Jag tänkte precis på att jag kanske inte hade den nyaste versionen eftersom jag har vista nu, (hade xp när jag köpte kameran), o så va det!

Nu funkar allt o ja kan se bilderna direkt på skärmen:D
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.