Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fotagrafera i minusgrader
- Trådstartare FotoJeppe
- Start datum
Softasnubben
Aktiv medlem
Re: Sorry Walle
Vad är det för fel med ironi, så länge den inte är personligt riktad??
Tycker personligen inte att man ska vara så jävla seriös hela tiden!
Soft - Som faktiskt läst HELA tråden & som hoppas att han har missuppfattat hela situationen.
matildac skrev:
Fel av mig!
Det retar mig bara när folk är ironiska och inte har läst igenom ämnet först.
Hoppas att du har överseende med mitt felcitat.
Hondjävulen ;-)
Vad är det för fel med ironi, så länge den inte är personligt riktad??
Tycker personligen inte att man ska vara så jävla seriös hela tiden!
Soft - Som faktiskt läst HELA tråden & som hoppas att han har missuppfattat hela situationen.
Walle
Aktiv medlem
Re: Sorry Walle
Hehe, det är lugnt Ville bara klargöra
matildac skrev:
Fel av mig!
Det retar mig bara när folk är ironiska och inte har läst igenom ämnet först.
Hoppas att du har överseende med mitt felcitat.
Hondjävulen ;-)
Hehe, det är lugnt Ville bara klargöra
matildac
Medlem
Grabbar!
Softasnubben, Pongu Och Walle. Jag ler när jag läser. Fick i allafall reda på att ni läst tråden...
Klart att man inte skall ta det så j-la seriöst hela tiden. Hur tror ni jag blev yrkesaktiv - hade jag varit seriös hade jag nog aldrig vågat!!! Livet går inte i repris, så varför bara repa. Har vi kommit ifrån ämnet nu eller!?!
P.s Softa vad gör man när man redan fått mögelangrepp...
Softasnubben, Pongu Och Walle. Jag ler när jag läser. Fick i allafall reda på att ni läst tråden...
Klart att man inte skall ta det så j-la seriöst hela tiden. Hur tror ni jag blev yrkesaktiv - hade jag varit seriös hade jag nog aldrig vågat!!! Livet går inte i repris, så varför bara repa. Har vi kommit ifrån ämnet nu eller!?!
Softasnubben
Aktiv medlem
Re: Grabbar!
Då hoppas man på att det bara är ett lindrigt (ytligt) mögel angrepp, isåfall är det bara att slita bort det ruttna materialet & gör om från början! Kräver dock att man är en aning händig & att man är noga, våtrum är inget att leka med. Gör man det rätt från början så spar man många tusenlappar.
Om inte, då har du fått ett lite värre problem. Om du inte känner nån som är en duktig snickare så är det nog bara att bita i det suraäpplet & anlita en fackman.
PS. Men se alltid till att hålla det angripna området så tort som möjligt, minskar spridningen.
/Soft
matildac skrev:
Då hoppas man på att det bara är ett lindrigt (ytligt) mögel angrepp, isåfall är det bara att slita bort det ruttna materialet & gör om från början! Kräver dock att man är en aning händig & att man är noga, våtrum är inget att leka med. Gör man det rätt från början så spar man många tusenlappar.
Om inte, då har du fått ett lite värre problem. Om du inte känner nån som är en duktig snickare så är det nog bara att bita i det suraäpplet & anlita en fackman.
PS. Men se alltid till att hålla det angripna området så tort som möjligt, minskar spridningen.
/Soft
Andreas74
Aktiv medlem
Att börja med silca gel känns nästan lite överkurs.....plastpåsar: onödigt arbete.
Som sagt tidigare, sätt kameran i väskan utomhus...stäng...ta in.
Själv har jag alltid gjort så och har aldrig haft några kondensproblem. (Bor i norra Lappland och fotar mycket då det är kallt ute)
Väskan är ju inte helt tät heller, vilket gör att fukt, is från kameran absorberas upp av luften och väskan.
Jag ser det som helt omöjligt att sätta in en helt ren kamera i plastpåse när man fotat i kyla.
Det bildas ju alltid is på kameran av andedräkten.
Som sagt tidigare, sätt kameran i väskan utomhus...stäng...ta in.
Själv har jag alltid gjort så och har aldrig haft några kondensproblem. (Bor i norra Lappland och fotar mycket då det är kallt ute)
Väskan är ju inte helt tät heller, vilket gör att fukt, is från kameran absorberas upp av luften och väskan.
Jag ser det som helt omöjligt att sätta in en helt ren kamera i plastpåse när man fotat i kyla.
Det bildas ju alltid is på kameran av andedräkten.