Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota Stockholm Marathon

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag tänkte försöka göra lite kul bilder i samband med Stockholm Marathon.

Loppet startar klockan 14.00 och hela tävlingen väntas vara avslutad runt 20.00.

Jag kommer att vara vid Västerbrons södra fäste kl 15.00. Om du har lust att träffas och fota lite, Kom dit!

Hälsningar/
Janne Arleklint

Jag hade samma idé fast jag tänkte vara på Djurgårn....

Men västerbron kan vara häftig också.

Vi ses där. Måste testa min nya kamera på annat än fåglar och blommor.

/David

Jag stod vid Västerbron förra året men det var inget vidare. Däremot finns det en gångbro över Norr Mälarstrand, i anslutning till en vätskekontroll, som är ett riktigt bra ställe. Speciellt då klungan ansluter. Bjuder på denna då jag tänkte testa ett annat ställe i år;)

Jag stod på Skeppsbron förra året, vid Slottet. Tycker det var bra för man kunde ta bilder från båda sidor och med eller utan skugga (Slottet gav en stor och bra skugga). Precis där hade man också en dusch som löparna kunde springa under. Finns läge för bra effekter och ansiktsutryck.

Senast ändrad:
Tack för era tips.
Min tanke med Västerbron var att göra telebilder "över krönet" när huvuden börjar sticka fram.

arleklint skrev:
Tack för era tips.
Min tanke med Västerbron var att göra telebilder "över krönet" när huvuden börjar sticka fram.

Been there, done that, bought the T-shirt. Provade den förra året och det var dom sämsta bilderna av alla jag tog bortsett från rena exponerings/skärpemissar. Mina bästa var vid duscharna och vätskekontrollerna, samt i gathörn, där man fick chans att fånga dom rakt framifrån.

Det är 25-års jubileum på sthlm maran.
Kan va kul att haka.
Måste kolla kartan var att stå.

Shit, åskväder precis ovanför skallen
här på Lidingö
Blixt och Bang inom samma 10-dels sek.

Jisses, jag tror blixten slog ner i huset tvärs över gården

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar