Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholm lördag 2/1 Foto med tema

Produkter
(logga in för att koppla)
Dröm - Glädje - Het
 

Bilagor

  • Dröm_fs.jpg
    Dröm_fs.jpg
    82.6 KB · Visningar: 215
  • Glädje_fs.jpg
    Glädje_fs.jpg
    99.1 KB · Visningar: 212
  • Het_fs.jpg
    Het_fs.jpg
    93.4 KB · Visningar: 214
Frestelse - Form - Nytt
 

Bilagor

  • Frestelse_fs.jpg
    Frestelse_fs.jpg
    84 KB · Visningar: 213
  • Form_fs.jpg
    Form_fs.jpg
    76.5 KB · Visningar: 213
  • Nytt_fs.jpg
    Nytt_fs.jpg
    67.7 KB · Visningar: 216
Hej alla från rundan i lördags. Jag hade verkligen jätteroligt! :) Tack Jon för att du drog igång detta. :) Här kommer äntligen mina bidrag:

Frestelse-Form-Nytt

Kram Tina
 

Bilagor

  • 1 - Frestelse.jpg
    1 - Frestelse.jpg
    57.6 KB · Visningar: 206
  • 2 - Form.jpg
    2 - Form.jpg
    65.4 KB · Visningar: 206
  • 3 - Nytt.jpg
    3 - Nytt.jpg
    60.6 KB · Visningar: 207
Röd-Hög-Boll
 

Bilagor

  • 4 - Röd.jpg
    4 - Röd.jpg
    52 KB · Visningar: 205
  • 5 - Hög.jpg
    5 - Hög.jpg
    41.1 KB · Visningar: 202
  • 6 - Boll.jpg
    6 - Boll.jpg
    49.1 KB · Visningar: 205
Dröm-Glädje-Het
 

Bilagor

  • 7 - Dröm.jpg
    7 - Dröm.jpg
    33.2 KB · Visningar: 205
  • 8 - Glädje.jpg
    8 - Glädje.jpg
    56.5 KB · Visningar: 203
  • 9 - Het.jpg
    9 - Het.jpg
    39.3 KB · Visningar: 203
Vinnare!

Ja, visst är det svårt och annorlunda att fotografera på detta vis. Kanske får vi en inblick i hur det är att vara yrkesarbetande fotograf. Det skall lösas fotoproblem på speciella teman, det skall göras på tid och dessutom måste det bli förbaskat bra...

Bengt tyckte att det var en stor nivåskillnad när Mackan la upp sina bilder, jag måste säga att jag håller med. Därför har jag bestämt att Mackan vinner gruppen för yrkesarbetande fotografer.

Bland de andra deltagarna är det svårare:

För stor orginalitet, för snygg beskärning (och på så sätt bara få med det viktiga) och för värmen i bilden "Glädje" går vinsten till Tina.

Grattis Tina!

Visst är detta en rolig form av fotografi? Det skulle vara roligt om vi kunde fortsätta plåta på det här sättet ibland. Om vi kan dela på "bördan" (det är faktiskt också roligt att tänka ut teman och bedömma bilderna) att leda det hela vore det bra. Var inte blyga, vill ni leda en liten lekstund är det bara att dra igång det hela.

När det blir varmare tror jag att det blir lättare att koncentrera sig på bra bilder och inte på att man fryser i tårna. När det blir ljusare kan vi dessutom köra lite längre tid. Kanske fler teman men framför allt kanske lite längre tid per tema och på så sätt få möjlighet att genomföra mer avancerade idéer.

/Jon
 
klokt att dela in i yrkesfotografer och andra (antar att med yrke menas att man har sin huvudsakliga inkomst från foto). Grattis till vinnarna, hoppas kunna vara med nästa gång. Jag kan också tänka mig att vara arrangör vid något tillfälle.
 
Jag sällar mig till kören och säger: Grattis Mackan och Tina!
Tack Jon för väl arrangerad fotorunda (jag glömde bort att säga det tidigare).
 
Jag tackar och bugar och det gör även Elisabeth här:) som var min inspirationskälla rakt igenom alla teman. Och grattis säger också vi till Tina!

Marcus & Elisabeth
 

Bilagor

  • 47916-Form-Sv-100k.jpg
    47916-Form-Sv-100k.jpg
    56.5 KB · Visningar: 107
Hej!

Nämen vilken överraskning! :)
Blir otroligt glad och känner stor ödmjukhet in för denna vinst. Kul att bli uppskattad och det gör att jag utvecklas i mitt fotograferande.

Tack Jon för din fina bedömning och tack alla ni andra som gjorde det till en så härlig dag! :)

Grattis till Mackan och Elisabeth för de härliga bilderna och ett verkligen sammanhängande tema!

Kram Tina
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.