Annons

Fota rock onsdag, stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul tråd, kul initiativ och fina bilder!

Önskar jag sett den i tid :). Hade man klarat sig med ett 50/1.8 tror ni?

50 hade varit i långsta laget, jag tog rätt mycket på 18 (Sigma 18-50 2.8) och 400 ASA. Det kan väl bli fler tillfällen!

Jag klarade mig med min 50mm 1.4 och du skulle utan problem klara dig med 1.8:an. Men om du tänker på ljusstyrkan så skulle det inte vara något problem heller.

Jag klarade mig med min 50mm 1.4 och du skulle utan problem klara dig med 1.8:an. Men om du tänker på ljusstyrkan så skulle det inte vara något problem heller.

Sådär, kunde inte låta bli. Köpte ett 1.8 idag, dom är ju fånigt prisvärda. Nu behöver jag bara en konsert. :)

Får man förresten fråga vad har du haft för typiska bländare/tid/ISO på dina 1.4 bilder, ungefär alltså?

Jag använde mig av A-mode ISO 1600 på D300:an mitt f-tal gick mellan 1.4-2.5 vilket gav mig bra tider. Grymt roligt att fota på konsert med 50mm :)

Från och med 15 april är det ju dags igen med semifinaler. Vi kanske ska sätta ihop någon dag med en fotosidanträff då med. Personligen ser jag gärna både Scarvage People och Tantrum to Blind en gång till.

Hmm, 1600 brusar betänkligt på min Canon 450D, misstänker att D300 är synligt vassare där - kanske ett ISO-steg e.dyl. Men det kanske blir ok på konserter jämfört med "vanliga" bilder ändå. Det som är ljust är ju just ljust och då kanske inte bruset besvärar.

Skapliga tider, talar vi runt 1/60-100 typ eller snabbare? Fast det kanske inte räcker - om det inte bara spelas stillsamma ballader?

Från och med 15 april är det ju dags igen med semifinaler. Vi kanske ska sätta ihop någon dag med en fotosidanträff då med. Personligen ser jag gärna både Scarvage People och Tantrum to Blind en gång till.

Absolut! Jag är på!

Hmm, 1600 brusar betänkligt på min Canon 450D, misstänker att D300 är synligt vassare där - kanske ett ISO-steg e.dyl. Men det kanske blir ok på konserter jämfört med "vanliga" bilder ändå. Det som är ljust är ju just ljust och då kanske inte bruset besvärar.

Skapliga tider, talar vi runt 1/60-100 typ eller snabbare? Fast det kanske inte räcker - om det inte bara spelas stillsamma ballader?

Jodå du kan lätt ligga på 800 och få bra tider skulle jag säga. Men samtidigt så är brus en del av konsertbilder tycker jag :)

vore sweet, känner några som gick vidare!

btw körde jag med sigmas 30mm och det fungerade bra. Lite tajt ibland dock, men tajta bilder är trevliga ibland!

Bättre sent än aldrig!

@:wfrank Vilken brännvidd du väljer beror ju lite på vad du vill fånga på dina bilder, så ja ett 50 skulle du klara dig med. Mina bilder är med 16mm, 28mm och 85mm

Bilagor

• 459210137_zCe6t-S.jpg
    459210137_zCe6t-S.jpg
    12.7 KB · Visningar: 195
  • 459203990_zAQ6g-S.jpg
    459203990_zAQ6g-S.jpg
    37 KB · Visningar: 196
  • 459778196_VnkyQ-S.jpg
    459778196_VnkyQ-S.jpg
    16.3 KB · Visningar: 197
  • 459810384_pBneH-S.jpg
    459810384_pBneH-S.jpg
    20.1 KB · Visningar: 195
Nytt förslag för rockfotografering

Nytt förslag för rockfotografering:

Söndag 19 april. Då spelar Tantrum to Blind igen på Klubben, Fryshuset. jag tycker att de kan vara värda att höra en gång till, framför allt hade tjejen så fin scennärvaro. Klart bra fotoobjekt.

De låter klart Sum41-inspirerade, inte helt fel heller.

http://www.myspace.com/tantrumtoblind
PS Med en bild från Maffe på deras hemsida minsann!

Senast ändrad:
Nu är det dags igen!
På söndag tänkte jag besöka Fryshuset. Då spelar bland annat "Tantrum to Blind" igen, samt en del band som vi inte såg sist, så det kan bli lite nya bildmotiv också.

Någon som är på?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar