Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fota rock onsdag, stockholm
- Trådstartare od_foto
- Start datum
wfrank
Aktiv medlem
Jag klarade mig med min 50mm 1.4 och du skulle utan problem klara dig med 1.8:an. Men om du tänker på ljusstyrkan så skulle det inte vara något problem heller.
Sådär, kunde inte låta bli. Köpte ett 1.8 idag, dom är ju fånigt prisvärda. Nu behöver jag bara en konsert.
Får man förresten fråga vad har du haft för typiska bländare/tid/ISO på dina 1.4 bilder, ungefär alltså?
wfrank
Aktiv medlem
Hmm, 1600 brusar betänkligt på min Canon 450D, misstänker att D300 är synligt vassare där - kanske ett ISO-steg e.dyl. Men det kanske blir ok på konserter jämfört med "vanliga" bilder ändå. Det som är ljust är ju just ljust och då kanske inte bruset besvärar.
Skapliga tider, talar vi runt 1/60-100 typ eller snabbare? Fast det kanske inte räcker - om det inte bara spelas stillsamma ballader?
Skapliga tider, talar vi runt 1/60-100 typ eller snabbare? Fast det kanske inte räcker - om det inte bara spelas stillsamma ballader?
Master M6
Aktiv medlem
Från och med 15 april är det ju dags igen med semifinaler. Vi kanske ska sätta ihop någon dag med en fotosidanträff då med. Personligen ser jag gärna både Scarvage People och Tantrum to Blind en gång till.
Absolut! Jag är på!
Hmm, 1600 brusar betänkligt på min Canon 450D, misstänker att D300 är synligt vassare där - kanske ett ISO-steg e.dyl. Men det kanske blir ok på konserter jämfört med "vanliga" bilder ändå. Det som är ljust är ju just ljust och då kanske inte bruset besvärar.
Jodå du kan lätt ligga på 800 och få bra tider skulle jag säga. Men samtidigt så är brus en del av konsertbilder tycker jag
nvrmnd
Aktiv medlem
Från och med 15 april är det ju dags igen med semifinaler. Vi kanske ska sätta ihop någon dag med en fotosidanträff då med. Personligen ser jag gärna både Scarvage People och Tantrum to Blind en gång till.
vore sweet, känner några som gick vidare!
btw körde jag med sigmas 30mm och det fungerade bra. Lite tajt ibland dock, men tajta bilder är trevliga ibland!
Maffe
Aktiv medlem
Bättre sent än aldrig!
@:wfrank Vilken brännvidd du väljer beror ju lite på vad du vill fånga på dina bilder, så ja ett 50 skulle du klara dig med. Mina bilder är med 16mm, 28mm och 85mm
@:wfrank Vilken brännvidd du väljer beror ju lite på vad du vill fånga på dina bilder, så ja ett 50 skulle du klara dig med. Mina bilder är med 16mm, 28mm och 85mm
Bilagor
od_foto
Aktiv medlem
Nytt förslag för rockfotografering
Nytt förslag för rockfotografering:
Söndag 19 april. Då spelar Tantrum to Blind igen på Klubben, Fryshuset. jag tycker att de kan vara värda att höra en gång till, framför allt hade tjejen så fin scennärvaro. Klart bra fotoobjekt.
De låter klart Sum41-inspirerade, inte helt fel heller.
http://www.myspace.com/tantrumtoblind
PS Med en bild från Maffe på deras hemsida minsann!
Nytt förslag för rockfotografering:
Söndag 19 april. Då spelar Tantrum to Blind igen på Klubben, Fryshuset. jag tycker att de kan vara värda att höra en gång till, framför allt hade tjejen så fin scennärvaro. Klart bra fotoobjekt.
De låter klart Sum41-inspirerade, inte helt fel heller.
http://www.myspace.com/tantrumtoblind
PS Med en bild från Maffe på deras hemsida minsann!
Senast ändrad: