Annons

Fota på en LiveNation-konsert

Produkter
(logga in för att koppla)

Fiskfan

Aktiv medlem
Livenation står som ansvariga för en konsert jag vill fota på i september.

Nägon som har erfarenhet av att kontakta dom för att fota ett band man ändå köpt biljett till (jag vill stå i diket)?

Brukar dom kräva att jag har en tidning i ryggen som ska använda bilderna?

Tacksam för svar.

/Erik

Japp.
LiveNation har jag hållt på att behandla för att kunna få fota, och det har äntligen lyckats. :)

Vad är det för spelning du ville fota?

R.E.M

Hur lyckades du och vad var svårigheterna?

Jag har referensbilder om dom vill se det från konserter, jag kan få tidningar (med stor säkerhet) som uttrycker sin vilja att jag är där....

Tack

Erik

Jag har en site med konsertbilder bakom mig nu och det är därigenom som jag får ackrediteringar.

Ska du lyckas med att få någon tidning att låta dig fota för dem så ska du med största sannolikhet vara frilans, med allt det innebär.
Dessutom är det då tidningen som skall söka ackrediteringen åt dig och ioch med att du i sådant fall fotar på uppdrag åt tidningen så är det inte säkert att tidningen vill att du använder bilderna mer än till att de får köpa dem.
Hur du sedan gör med det, det är ju en samvetssak. Jag skulle i vilket fall aldrig sätta mig i situationen att nån ber mig att inte använda bilderna privat eller till flera uppdrag.

Ok, sund tanke...

Jag provar ringa dom först utan tidning i ryggen och ser vad dom säger...

Tack för infon Andréas!

Erik

Egentligen är det bandets skivbolag, inte konsertarrangören som du skall kontakta. Det är i slutändan dom som avgör och godkänner vilka som ska få ackreditering och fototillstånd. Om Live Nation trilskas, gå direkt på bandets svenska skivbolagsrepresentant.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar