Annons

Fota på bilmässan

Produkter
(logga in för att koppla)

JEzus

Aktiv medlem
Tjena, ska upp till älvsjö någon dag nu när bilmässan har öppnat. Tänkte givetvis föreviga lite där uppe.
Men jag har verkligen noll koll på vad för inställningar man ska köra på.
Jag har en canon 20d med kitobjektiv, tänkte köra utan blixt dessutom.
Ljuset i såna där hallar brukar vara lite opålitligt om jag inte missminner mig.
Funderar på att köra typ ISO 400 iaf, f8, undrar vad jag kan få för slutartid då. Är ju viktigt med skarpa kort.
Viktbalasen kan bli ett annat problem så ös på med förslag!

Förövrigt vet jag inte om tråden ligger rätt och i så fall så kan ni gärna flytta den rätt!

Mvh
Björn Karlström
 
jag var en gång på bilmässan och fotade då lite med en digitalkompakt osäker på om det var med HP photosmart 320 http://www.dpreview.com/reviews/specs/HP/hp_320.asp
eller minolta Z1 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/minolta_dimagez1.asp

hursomhelst hade jag inga problem med ljus någonstans vad jag kommer ihåg (haft en HD-krasch sedan dess så jag har inga bilder kvar) och jag körde troligen allt på auto

vitbalansen kan du ju testa lite olika och se vad som blir bäst eller så fotar du helt enkelt med raw och slipper tänka på sådant
 
har fotat en hel del på mässor

Räkna med iso 1600, och F2.8 kanske 4 på sin höjd och få 1/60

/Adam
 
Jag fotade på bilmässan..

..allt utan blixt. Tamron 28-75 bländare 2,8 eller Tokina 19-35 bländare 3,5-4. ISO varierade jag för att få så korta slutartider som möjligt, helst 1/125 del eller snabbare. (400-3200)
Första gången jag försökte mig på det, funkade hyfsat. Har lagt in några i ett album under min profil, fler bilder kommer. Titta gärna.
Tips till nästa mässa:kom TIDIGT! Så slipper du trängseln och får "renare" bilder.
 

Bilagor

  • corvette.jpg
    corvette.jpg
    46.6 KB · Visningar: 207
Körde kitobjektiv 18-55 :/ Var tvungen att använda ISO 800 för att komma upp över 1/100 och få skärpa i bilderna!

Mvh
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.