Annons

fota med displayen? :)

Produkter
(logga in för att koppla)

mindbeat

Medlem
Hej!

Jag har plåtat en tid med min Canon A80,
Efter lite övervägande & läsning på internet beställde jag en EOS 350d.

Men så blev jag lite fundersam när man inte kunde fota via diplayen, som man kunde på min förra kamera? antar la att det är så byggt på spegelreflex kameror, men för att försäkra tänkte jag bara höra efter så det inte var nått fel på kameran :)

jaja, alla är vi nybörjare nån gång :)
 
mindbeat skrev:
Hej!

Jag har plåtat en tid med min Canon A80,
Efter lite övervägande & läsning på internet beställde jag en EOS 350d.

Men så blev jag lite fundersam när man inte kunde fota via diplayen, som man kunde på min förra kamera? antar la att det är så byggt på spegelreflex kameror, men för att försäkra tänkte jag bara höra efter så det inte var nått fel på kameran :)

jaja, alla är vi nybörjare nån gång :)

Det sitter en spegel ivägen för sensorn... så sensorn kan inte sända någon bild til displayen...
 
Hej Dennis!
Nej, det är inget fel. Förutom att spegeln sitter framför sensorn som Johannes påpekar sitter det även en mekanisk slutare i vägen. Men, misströsta inte. Du vänjer dig snart. ;)
 
mindbeat skrev:
Hej!

Jag har plåtat en tid med min Canon A80,
Efter lite övervägande & läsning på internet beställde jag en EOS 350d.

Men så blev jag lite fundersam när man inte kunde fota via diplayen, som man kunde på min förra kamera? antar la att det är så byggt på spegelreflex kameror, men för att försäkra tänkte jag bara höra efter så det inte var nått fel på kameran :)

jaja, alla är vi nybörjare nån gång :)


du lär ändå inte bli missnöjd.
 
Men för fken, det var nog första gången jag skrivit något EXAKT samma minut, och med samma hänvisning.

Bra tajmat Björn :)
 
Jag har 350d. Det är ju inte problem att fota i konstiga vinklar och så. Jag brukar ofta håll upp kameran över huvudet på konserter och så och knäppa en bild. Då ser man ju motivet. Och så kan man rikta om sig lite om det behövs. Man lär sig fort att sikta. Och sen så känner man inte behovet av att använda displayen när man fotar vanligt för sökaren är så bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.