Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota kontorslokaler?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Jag skall fota lite kontorslokaler i veckan (troligen redan imorron) för en hemsida där bilder på lokalerna skall läggas ut under "Lediga Lokaler".
(Är för lite lokaler som Familjen äger´som snart blir lediga)

Troligen kommer det vara möblerat och allt!
Eventuellt med folk på plats också.

Men jag behöver lite tips och idéer hur man skall få det bra, har tyvärr ej möjlighet o göra det förrens ca 16:00, så det kommer tyvärr inte vara FULLT dagsljus.

Det jag har att tillgå som utrustning är:
Canon EOS 300D
Canon EF 35-70 mm
Canon EF 100-300mm 1:5.6
Canon 18-55mm 1:3,5-5,6

Samt en Canon EX 420 blixt.

Så, ös på med tips och idéer och så nu, för jag har aldrig gjort en sån här plåtning förut!


/Jocce
ps. Hemsidan finns på http://www.baglampan.se, dock är den under uppbyggnad, men även tips och idéer ang den tas också gärna emot!
ds.
 
Jocce skrev:
Jag skall fota lite kontorslokaler i veckan (troligen redan imorron) för en hemsida där bilder på lokalerna skall läggas ut under "Lediga Lokaler".
(Är för lite lokaler som Familjen äger´som snart blir lediga)

Troligen kommer det vara möblerat och allt!
Eventuellt med folk på plats också.

Men jag behöver lite tips och idéer hur man skall få det bra, har tyvärr ej möjlighet o göra det förrens ca 16:00, så det kommer tyvärr inte vara FULLT dagsljus.

Det jag har att tillgå som utrustning är:
Canon EOS 300D
Canon EF 35-70 mm
Canon EF 100-300mm 1:5.6
Canon 18-55mm 1:3,5-5,6

Samt en Canon EX 420 blixt.

Så, ös på med tips och idéer och så nu, för jag har aldrig gjort en sån här plåtning förut!


/Jocce
ps. Hemsidan finns på http://www.baglampan.se, dock är den under uppbyggnad, men även tips och idéer ang den tas också gärna emot!
ds.

Ljuset behöver du inte ora dig över. Det kommer att räcka till med tanke på att du äger lokalen, så kan du ställa upp kameran på ett stativ och låta slutaren stå öppen erfoderlig tid på lämplig bländare.

Att tänka på är att inte fotografera företagshemligheter, eller på annat sätt sådant som kan skada den verksamhet som idag bedrivs i lokalen eller kunder.

Bilderna ska användas i reklam, d v s för att marknadsföra lokalen, det är då viktigt att annonsören har inskaffat tillstånd från dem som är med på bilden (om e kan idenfieras hyfsat lätt) att de kan användas i reklam. Det kan annars leda till dyra efterspel...

Bara att plåta på så att lokalerna pressenteras så sanningsenligt som möjligt på bild.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.