Jag vill påstå att det gör det. Har plåtat i otaliga småortshallar byggda på 60'talet med obefintligt gult ljus, 2,8 har bannemej alltid räckt till med liten underexponering och raw, inga problem. Det kanske inte blir nån årets sportbild, men i tryck har allt gått och ingen klagat
Ifall man kör 50mm eller dyl och får större bländare blir arean som du får sjyssta spelbilder några meter framför dej, ifall att du står fast i sarjen. I dom ljusförhållanden finns det inte mycket plats för att croppa eftersom isotalen måste vara rätt höga (antaget att man vill ha någotlunda sjysst bildkvalite i slutändan).
Om det finns ett genuint intresse i fotot och thredskaparen vill fortsätta med det, skulle jag nästan råda att spara till sigmas 70-200 2,8 EX (och en jävla massa bokstavskombinationer ja inte kommer ihåg), skall som ny lossna under 1000 euro, vad det nu sen gör i sek, och begagnat ännu billigare.
Minns själv då jag körde sport i tiderna med 10D och 70-200 2,8. Bilderna skulle bära idag likförbannat och 1000D har definitivt högre prestanda än 10D. Resten sitter sen i hur man använder prylarna och lär sej plåta med dom. Men det är en helt annan diskussion.