Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
...fota handboll
- Trådstartare petervis
- Start datum
Mr.X
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Jag smiter in här med en fråga... Jag ska plåta en uppvisning/gradering i Karate... Jag har aldrig kört inne i en hall (naturnisse).
Film : alltså Fuji 800 ger således ca 1/250 f2.8 i en sporthall? Borde räcka...?
70-200 bör väl räcka?
Brännvidden räcker nog men frågan är om ISO800 gör det.. Skiljer sig ganska mycket från hall till hall tyvärr. Det gäller nog att du tar med dig en 1600 för säkerhets skull. Om du ska få med sparkar lr vad dem nu ska göra lär du iofs få en fräck rörelseoskärpa på 1/125
ekequist
Aktiv medlem
Mr X har rätt i att det skiljer sig MYCKET från hall till hall. Fotar innebandy med D1H, bländare 2,8 ISO 1600 och får då slutartider på ca 1/160 - 1/200 i vissa hallar.
Det hela är mycket beroende på vilken nivå du fotar på. Hallar som inhyser t.ex. elitserielag/div 1 lag har ofta mycket bättre belysning än "vanliga" hallar.
Bara mitt lilla bidrag till handbollstråden...
Lycka till med fotandet!
Vänliga fotohälsningar Martin
Det hela är mycket beroende på vilken nivå du fotar på. Hallar som inhyser t.ex. elitserielag/div 1 lag har ofta mycket bättre belysning än "vanliga" hallar.
Bara mitt lilla bidrag till handbollstråden...
Lycka till med fotandet!
Vänliga fotohälsningar Martin