Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

...fota handboll

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag smiter in här med en fråga... Jag ska plåta en uppvisning/gradering i Karate... Jag har aldrig kört inne i en hall (naturnisse).

Film : alltså Fuji 800 ger således ca 1/250 f2.8 i en sporthall? Borde räcka...?

70-200 bör väl räcka?

Jeppe skrev:
Jag smiter in här med en fråga... Jag ska plåta en uppvisning/gradering i Karate... Jag har aldrig kört inne i en hall (naturnisse).

Film : alltså Fuji 800 ger således ca 1/250 f2.8 i en sporthall? Borde räcka...?

70-200 bör väl räcka?

Brännvidden räcker nog men frågan är om ISO800 gör det.. Skiljer sig ganska mycket från hall till hall tyvärr. Det gäller nog att du tar med dig en 1600 för säkerhets skull. Om du ska få med sparkar lr vad dem nu ska göra lär du iofs få en fräck rörelseoskärpa på 1/125 :)

Ska dit och mäta innan... och tar enbenaren med mig..som backup. Frågan är om man kan pressa till 1600... rent kvalitétsmässigt..Blixt.. ja.. EZ 430 med ledtal 43...

Mr X har rätt i att det skiljer sig MYCKET från hall till hall. Fotar innebandy med D1H, bländare 2,8 ISO 1600 och får då slutartider på ca 1/160 - 1/200 i vissa hallar.
Det hela är mycket beroende på vilken nivå du fotar på. Hallar som inhyser t.ex. elitserielag/div 1 lag har ofta mycket bättre belysning än "vanliga" hallar.

Bara mitt lilla bidrag till handbollstråden...

Lycka till med fotandet!

Vänliga fotohälsningar Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar