Annons

Fota fåglar i Kungsbacka/gbg området vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

ski_extreme

Aktiv medlem
Undrar om det är någon som är villig att dela med sig av platser som är bra för fågel alt natur fotografering i gbg trakten helst söderut kring kungsbacka?
 
Tja... Delsjöområdet några km från Gbg centrum har fin natur.
Om du vill plåta fåglar kan Välen ute vi Näset vara bra. Där finns det gott om dem. Jag tror även att det finns ett fågeltorn där.
Vad är det för fåglar du är ute efter?

// Hampus Lundgren
 
Slottsparken

Slottsparken i centrala Göteborg är mycket bra om det är måsar, sädesärlor, björktrastar etc. du är ute efter att fånga på bild!

/Johannes
 
Är ett område utanför Billdal där det finns falk eller örn. Väldigt få platser som denna art finns på har jag hört.
Är inte så insatt i fåglar, men kolla gärna Billdals området utmed väg 158 i riktning mot sandsjöbacka om man står vid motet Billdal/Lindome så ser man ofta dessa stora fåglar.
Händer flera gånger i veckan att jag ser dessa stora fåglar sitta på stängslet brevid vägen!
 
feskarn skrev:
Tja... Delsjöområdet några km från Gbg centrum har fin natur.
Om du vill plåta fåglar kan Välen ute vi Näset vara bra. Där finns det gott om dem. Jag tror även att det finns ett fågeltorn där.
Vad är det för fåglar du är ute efter?

// Hampus Lundgren

Inga speciella igentligen, men det kan väl vara roligt med ngt annat än blåmesar, bofink.
 
fåglar..

Vägen mot onsala finns det fågeltorn.
Getterön är en bit bort men GRYMT mycket fågel. (www.getteron.com )
Vid Tjolöholm kan man kolla på fiskljuse som har ett
mänskligt byggt bo vid ölmevalla kyrka.
 
Tommy Bergqvist (ski_extreme) skrev:
Inga speciella igentligen, men det kan väl vara roligt med ngt annat än blåmesar, bofink.
__________________________________________________

OK, vid Välen finns en del Ejder, Gäss, svanar och en del måsfåglar om det kan va nåt:)

// Hampus L
 
Kolla in den här sidan:
http://www.kustobsar.st/
där kommer de senaste obsarna in varje dag. Kolla lokalerna och ge dig ut :)

Annars var det någon som skrev om Getterön. Där finns det två schyssta gömslen för skådning/foto, och MYCKET fågel. 7 mil från Gbg har jag för mig, men väl värt det. Sen kan du ta en kaffe i Naturumet där :)

Lycka till!
Mvh Glenn
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.