ANNONS
Annons

Fota ett Disco.

Produkter
(logga in för att koppla)

einarhalldin

Ny medlem
Hej!

Först vill jag ägna några ord till att säga att detta är en väldigt trevlig sida med ett väldigt trevligt tillhörade forum. Jag är glad jag har hittat hit!

Min fråga är som följer, jag har fått i uppdrag att fota ett disco, i reklamsyfte för deejayen. Alltså massor av blinkande lampor, strobs, rök och dunkande ljud.

Har ni några tips för att få snygga bilder?

Med Vänliga Hälsningar
Einar Halldin
 

Bilagor

  • dscf4564.jpg
    dscf4564.jpg
    29.2 KB · Visningar: 438
Kör med långa slutartider o blixt på första eller andra ridån. ("slowsynk" samt "rear synk") ju längre slutartid desto mer ljuseffekter. men nån sek brukar bli bäst har jag för mig. sen kan du alltid prova att styra blixten åt olika håll.fördel m digital så du kan prova dig fram.

Lycka till.

Den här är tagen med en handhållen digitalkompakt i (blixt m slowsynk) läge. bara som ett exempel
 

Bilagor

  • dsc00086.jpg
    dsc00086.jpg
    46.9 KB · Visningar: 372
Detta kortet tog jag i lördags. Har massvis med klubbfoton. Med lite ytterligare bearbetning i PS kan man få det att se ännu bättre ut. Som tidigare sagt, använd gärna lång slutartid, 0,5-1,0 sek brukar funka ganska bra. Använd också så lågt bländarvärde som möjligt - köp gärna ett objektiv som klarar 1,8.

Beroende på hur bra kamera du har kanske du till och med kan öka ISO-värdet till 400 utan att det blir för mycket brus.

Använd ocksp gärna blixt - fungerar kanon vid många fillfällen.

Ett annat DJ-foto som jag personligen blev väldigt nöjd med: http://www.djlaszlo.com/gallery/displayimage.php?album=2&pos=11 Det kortet tog jag på en kryssning i somras.
 

Bilagor

  • img_9590.jpg
    img_9590.jpg
    39.8 KB · Visningar: 261
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.