Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota AIKs träning

Produkter
(logga in för att koppla)
Förtydligande

Peter och Robin!

Det är den handikappade killens föräldrar jag ska fråga om jag får lägga upp bilder på honom här på fotosidan.
AIK spelarna skiter jag i, dom är offentliga personer ;)

Re: Förtydligande

ålo skrev:
Peter och Robin!

Det är den handikappade killens föräldrar jag ska fråga om jag får lägga upp bilder på honom här på fotosidan.
AIK spelarna skiter jag i, dom är offentliga personer ;)

Lite moralpanik här. ;)

Är det värre att slänga upp en bild på en handikappad än en "normal" person.

Re: Re: Förtydligande

Robin Gyllander skrev:
Lite moralpanik här. ;)

Robin!
Här är det ingen moralpanik...
Jag frågar ALLTID barns föräldrar innan jag lägger upp bilder på dom här.
Sen om det är moralpanik är upp till dej.
Jag tycker bara det är ett schysst drag att göra för det är inte alla föräldrar som VILL att ens barn ska synas på bilder ute på nätet och det får man respektera.

That's it!

Re: Förtydligande

Robin Gyllander skrev:
Lite moralpanik här. ;)

Moralpanik?

Jag tror snarast det handlar om omsorg om medmänniskor som kan ha svårt att försvara sig själva.

Nu beror det ju precis på vilken typ av handikapp det handlar om.

Nu är det här en fråga med många bottnar.

1. Jag ogillar när man "ser ner på" handikappade.
Eller undervärderar sina medmänniskors förmågor.

För att ta ett exemplel, alla de som med automatik tror att CP-skadade är mindre intelligenta än genomsnittet.
Vilket inte alls är sant.

Jag känner själv till ett mycket bra exempel på en CP-skadad kille som har ett IQ på 120, vilket innebär att han har ett IQ som överstiger 90% av befolkningen i detta land.
De flesta som känner honom har inte ens en aning om hans "handikapp".

Men för de med mer synbara/påtagliga handikapp, så är livet dessvärre, pga alla förutfattade meningar inte helt okomplicerat för den som är handikappad, eller har handikappade barn.

Så jag tycker att Åsa gör helt rätt som visar den respekten för andra.

Det är för övrigt inte ok att publicera bilder på "vanliga" personer hur som helst på internet.
Finns vissa gränser för vad som är tillåtet.

hihi,,,,kan ju avslöja att det gick VÄLDIGT bra...jag är supernöjd. Regnet bråkade lite med mej men det gick bra ändå.
Och då ska ju tilläggas att det gick så bra JUST för att jag fick så bra råd från er alla.
Visar upp lite smakprov senare ikväll i min blogg så ni får väl hålla ögonen öppna.

//Åsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar