Annons

Formen på reflexskärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

etmj

Aktiv medlem
Har formen på reflexskärmen någon betydelse? Skulle jag kunna ha rektangulära reflexskärmar?

Jag tänkte nämligen göra några skärmar själv och då var det lättare att göra de rektangulära.

Tack för svaret.

Jag har själv gjort några stora skärmar. Jag köpte silverlamé och elektriker rör av pvc. Fyra 90 graders vinklar och några 2 meterslängder rör.
Klipp tyget, vik kanterna, limma och sy kanaler. Stoppa in rören i kanalerna och sätt ihop din skärm. Reflexskärmen jag gjorde senast var 1200x2000mm Den passade bra när jag fotograferade motorcyklar. Hopfällbar? nja, den går bra att demontera och vika ihop. Rören tar mest plats.
Pris för en stor skärm är ca 150:- + lite jobb.

Maxieboy skrev:
Jag har själv gjort några stora skärmar. Jag köpte silverlamé och elektriker rör av pvc. Fyra 90 graders vinklar och några 2 meterslängder rör.
Klipp tyget, vik kanterna, limma och sy kanaler. Stoppa in rören i kanalerna och sätt ihop din skärm. Reflexskärmen jag gjorde senast var 1200x2000mm Den passade bra när jag fotograferade motorcyklar. Hopfällbar? nja, den går bra att demontera och vika ihop. Rören tar mest plats.
Pris för en stor skärm är ca 150:- + lite jobb.

Låter som en smart lösning. Kan du inte lägga in denna idé och ett par bilder i forumet "Gör det själv" (om du inte redan gjort det och jag har missat).

Då kan ju fler få se hur du gjort.

/AnWi

Precs vad jag har gjort. Först tänkte jag göra en jättestor rund skärm , men skarvarna blev inte starka nog. Dåblev det bättre med rektangulär form och hårda 90-graders böjjar.

Var fick du tag i silvertyget?

Senast ändrad:
clasohlsson har en värmefilt i silver har för mig att den va lite över 2m på lången och ca 1,3m på bredden för 19kr!!!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar