Lenairene
Aktiv medlem
Eftersom ditt problem är avklarat är det kanske inte så konstigt att tråden drar iväg åt andra håll som har med formattering av minneskort att göra?
Nej, det väl så. Jag har tagit bort prenumerationen på tråden
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom ditt problem är avklarat är det kanske inte så konstigt att tråden drar iväg åt andra håll som har med formattering av minneskort att göra?
Hej
Jag tycker att lite måttlig "urspårning" med trevlig ton och intressanta inlägg
Inte bara är ok, utan även öskvärd.
//MW
Nej, det väl så. Jag har tagit bort prenumerationen på tråden
Ah, ja om du prenumererade på tråden förstår jag att det blev störande
Det du kan testa, är att partitionera, och formatera kortet med FAT32 i datorn.
För att sedan testa att formatera kortet i kameran igen.
Har du testat att partionera och formatera kortet som FAT32 i datorn?Nu har jag gått igenom allt. Oavsett vad jag gör vill kameran formatera kortet - och när den gör det partioneras kortet till 2x2GB.
Har du testat att partionera och formatera kortet som FAT32 i datorn?
Det finns två varianter av FAT, FAT16, som inte stödjer större diskar/minneskort än 2GB och FAT32, som stödjer betydligt diskar/kort.
Om ovanstående inte hjälper. Så är nog just det kortet och dina kamera inte kompatibla med varandra.
Tyvärr något som förekommer ibland.
H m. något i kameran har ändrats - Har hela tiden haft mitt 4GB Transcend x133 som fungerat bra. Även det formaterar kameran om till två partitioner om två GB varav den ena blir primär och går att använda.
Hittade en intressant sida om USB-minnen som ibland kan få liknande problem.
Sitter vid den bärbara i trädgården men ska försöka lägga ut en länk när jag kommer in.
...
När jag nu tycks ha kapat den här tråden. En fråga: Finns det något att tjäna på att gå från ett x133 till ett x233 på en gammal Nikon D100?
...
Här är sidan som beskriver hur man helt nollställer ett USB minne. Ska försöka överföra det till mina CF-kort.
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7-och-8-fran-ett-usb-minne
Jag återkommer.
Hej
Du bör nog hoppa över punkten 8 i den beskrivningen, vad jag vet är de bara systemdiskar som ska vara aktiva.
Man kan göra allt de där betydligt smidigare: högerklicka på "den här datorn" kilcka på "Hantera", välj diskhantering. Sen kan du använda menyerna eller högerklicka på resp enhet för att ta bort/ skapa partitioner, formatera mm.
ThomasR
OBS!! Se till å välja rätt enhet !! Annars kan du formatera nån hårddisk !!