Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokuserar ej
- Trådstartare Stefan-55
- Start datum
iBoat
Aktiv medlem
135/2,8; objektivet fokuserar som den ska tills den når oändligt, då ställer den ej in skärpan, vad gör jag
Vet inte om jag missförstår dig, men om motivet är bortom oändlighet finns inte mer att fokusera på.
hybrid3
Aktiv medlem
Det beror med all sannolikhet på att oändlighetsfokus inte är rätt inställt, ett ganska vanligt fel på bland annat Beercan och är där väldigt lätt att åtgärda.
På Beercan justeras det genom att man lossar på de 3 främsta skruvarna runt frontlinsen och vrider främre gruppen så att fokuseringen antingen blir skarp när fokusringen står på oändligt (den bra lösningen) eller så låter man objektivet fokusera lite "bortom" oändligheten när fokusindikatorn är i ändläge och indikerar oändligt (den snabba lösningen som duger för AF men är inte så kul vid manuell fokus).
Jag kan tänka mig att det är en liknande lösning på 135:an.
På Beercan justeras det genom att man lossar på de 3 främsta skruvarna runt frontlinsen och vrider främre gruppen så att fokuseringen antingen blir skarp när fokusringen står på oändligt (den bra lösningen) eller så låter man objektivet fokusera lite "bortom" oändligheten när fokusindikatorn är i ändläge och indikerar oändligt (den snabba lösningen som duger för AF men är inte så kul vid manuell fokus).
Jag kan tänka mig att det är en liknande lösning på 135:an.