Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Focustrubbel mark 2
- Trådstartare Icomore
- Start datum
Icomore
Aktiv medlem
Jag har också bara sett fina testblder. Kameran har ju massor av inställningar som gör det möjligt att skärpa bilderna redan vid fotografering och det kan ju vara det som har missats vid "oskarp" fotografering.
Jag väntar otåligt på den nya Mark II ska bli jättekul att prova den! Men man lär väl antagligen vänta ett bra tag innan den dyker upp =) Men den som väntar på något gött..
//Daniel
Jag väntar otåligt på den nya Mark II ska bli jättekul att prova den! Men man lär väl antagligen vänta ett bra tag innan den dyker upp =) Men den som väntar på något gött..
//Daniel
Ralph L
Aktiv medlem
Min 1D Mark II frontfokuserar faktiskt något med min 200/1,8 och 2x extender, men utan extender ligger skärpan perfekt (konstigt vore det väl annars).
Kameran ger väldigt mjuka bilder i grundinställingen men det är stor skillnad på mjuka och oskarpa. Dessutom ställer väl kameran större krav på objektiven också.
Kameran ger väldigt mjuka bilder i grundinställingen men det är stor skillnad på mjuka och oskarpa. Dessutom ställer väl kameran större krav på objektiven också.
kameran ger inte oskarpa bilder - när man fixat till dem som man ska.
Att plåta jpg och tro att bilderna ska vara klara och perfekta är naivt.
Jag har provat och fixa till mark II-bilder och det saknas verkligen inte skärpa.
Att filerna måste skärpas mer än många andra kameror beror på flera andledning, som att det sitter ett kraftigt AA-filter framför sensorn (för att minska moaré) och att kameran är en 8MP kamera.
Dessutom ligger det lite automatisk skäpa även i skärpeläge 0 på en 10D. Det gör det inte på mark II. Användarna av en mark II anses kunna behärska tekniken till skillnad mot de som köper konsumentkamerorna.
Att plåta jpg och tro att bilderna ska vara klara och perfekta är naivt.
Jag har provat och fixa till mark II-bilder och det saknas verkligen inte skärpa.
Att filerna måste skärpas mer än många andra kameror beror på flera andledning, som att det sitter ett kraftigt AA-filter framför sensorn (för att minska moaré) och att kameran är en 8MP kamera.
Dessutom ligger det lite automatisk skäpa även i skärpeläge 0 på en 10D. Det gör det inte på mark II. Användarna av en mark II anses kunna behärska tekniken till skillnad mot de som köper konsumentkamerorna.