Annons

Fn-knappen

Produkter
(logga in för att koppla)

Punkk

Avslutat medlemskap
Märkte nu på mässan att Pentax inte har en dedikerad knapp för burst-mode/självutlösare utan man använder Fn-knappen och jagande i meny.

Hur är detta att jobba med, fixar man att ändra till t.ex burst-mode utan att släppa sökaren?

Sen tyckte jag runda reglaget för val av AF-punkt var väldigt segt att rucka på, kanske måste käka mer havregrynsgröt om jag köper k10d? :)

Det har jag inte sett förut. På min istD är det en dedikerad knapp för detta. Själv har jag dock alltid kameran inställd i seriebildtagning och tycker inte det är något problem att ta bara en bild i taget, men visst händer det att det blir en dubbel då och då.

Jag har funderat på detta med att köra med kameran inställd på serietagning hela tiden. Funkar det bra? Om man kör så; halv-tryck, hel-tryck o släpp direkt så kan man väll köra med serie hela tiden? Skulle vatt bra för då missar man ju inget.

Punkk skrev:
Märkte nu på mässan att Pentax inte har en dedikerad knapp för burst-mode/självutlösare utan man använder Fn-knappen och jagande i meny.
Hur är detta att jobba med, fixar man att ändra till t.ex burst-mode utan att släppa sökaren?
Sen tyckte jag runda reglaget för val av AF-punkt var väldigt segt att rucka på, kanske måste käka mer havregrynsgröt om jag köper k10d? :)

För att veta vad man gör måste man titta på skärmen.
Det förproduktionsexemplaret är nog inte perfekt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar