Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
Vallentuna flygdag

Är inte så flyg intresserad egentligen, men när de kommer till stan så kan man ju inte låta bli. Det är ju trots allt bara stora förvuxna, bullriga fåglar :) Och fåglar är ju kul att fota.
 

Bilagor

  • _mg_6308forum.jpg
    _mg_6308forum.jpg
    12.5 KB · Visningar: 348
Vallentuna flygdag igen, kan någon hjälpa mig med modellen/namnet på flygplanet?

Fler bilder finns i mitt album, "Lions flygardag".
 

Bilagor

  • _mg_6413forum.jpg
    _mg_6413forum.jpg
    17.7 KB · Visningar: 349
Eftersom flygplanet har amerikanska beteckningar så ska det nog föreställa en T-6 Texan. Harvard var britternas beteckning på samma flygplan.
(Sk 16 i Sverige.)
 
Hej

Bra bilder, spitfire är så coola.

Var först i Karlstad på lördagen, var tyvärr molnigt och regnigt, men lite sol kom fram.


Borås var också rätt molnigt men solen kom fram lite, tyvärr var det rätt mycket motljus.

Tog lite bilder och är det något intressant så lägger jag ut länk här.

Skall bli intressant att kolla vad det är för plan man fotat.

Mvh

Omar
 
Hej Omar!

Kan bara hålla med angående motljuset i Borås. Har nog 50-60 kort på väldigt mörka plan. Man borde tänka på oss när man planerar flyguppvisningar :)

Johan
 
Snyggt Omar! Den första är lite ovanlig, har nästan lite "moviekänsla". Och Pär Cederqvist i TM är ju alltid en färgklick i flygsammanhang, den har du fångat snyggt på låg höjd.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.