Jag flyger en del o det är olika från gång till annan.Min fotorygga väger 15,8 kg packad o klar i den finns 2 kamerhus,dator,laddare,minneskort,objektiv allt som behövs för att jag ska kunna jobba.I resväskorna har jag stativ,360 huvet,+övriga kablar etc detta brukar väga 9kg trots jag kör med gitzos kolfiberstativ.
Vid säkerhetskontollen så ska du alltid ta upp bärbara datorn samt vid mångta tillfällen så vill dom att jag plockar ur objektiv o dylika föramål o sätter dom i plstbacken.Jag brukar oftast visa upp visitkort o tala om att jag är yrkesfotograf o det brukar underlätta en del.Det har även hänt att dom ropat i högtalarn o vill att jag ska kontakta säkerhetskontrollen när dom sett min resväska o undrar vad det är som ligger i den.Sist jag var i usa så öppnade dom resväskan vid kontrollen både vid ankomst o när jag flög hem.
Jag glömde min laddare till min mobiltelefon så jag höll på att bli av med den vid säkerhetskontrollen eftersom jag inte kunde starta den.Vakten menade på att det kunde vara en bomb.Detta skedde såklart på en av New Yorks flygplatser.