Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flera exponeringar med d40x

Produkter
(logga in för att koppla)

boffen

Medlem
Hej,

Kan man ställa in d40x att ta flera exponeringar efter varandra automatiskt med olika ljus?

Tänkte testa att göra några landskapsbilder med HDR

Hittar inget om det, och vad jag förstått så skall det fungera med d80?
 
Tycke mig ha läst någonstans att Nikon D40 inte har denna funktion. Men den är kanske inte onödig, men ialla fall väldigt enkel att göra själv.

Ändra slutartiden, inte bländaren!
 
Kalle_B skrev:
Tycke mig ha läst någonstans att Nikon D40 inte har denna funktion. Men den är kanske inte onödig, men ialla fall väldigt enkel att göra själv.

Ändra slutartiden, inte bländaren!

Ok tack,

Hade helst undvikit att röra kameran även om den står på stativ mellan tagningarna. Det blir ju lätt att kameran rör sig en liten liten bit.
 
nja.. det beror ju på hur bra grejer du har... men har du ett klent stativ med en taskig kula så då är ju risken stor att det rör på sig...

Eftersom jag har funktionen på min kamera så använder jag naturligtvis den funktionen, men jag har även kört det helt manuellt eftersom det ofta går fortare och man får bättre kontroll. Givetvis använder jag fjärris för att eliminera rörelse vid avtryckningen.

Men ahr du bara bra saker så är det inga problem alls att köra olika exponeringar manuellt!
 
Ok, då är det bättre stativ som gäller.

Va synd att man måste köpa något nytt tillbehör ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.