Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flashtrigger?

Produkter
(logga in för att koppla)

Romeon

Avslutat medlemskap
Hej, tänkte köpa någon billig kina flashtrigger till min 420EX canon, vilken rekommenderas?

Tacksam för svar.

Romeo

Jag kör med Cactus V4, som fungerar bra tycker jag. Använder både Sigma,Canon och Vivitar kamerablixtar. Vid längre avstånd än 10 meter bör man titta på annan lösning tror jag. YongNuo får mycket bra kritik för sina har jag sett. Kolla www.kaffebrus.com de har många varianter.

Kan bli billigare att beställa från tex Ebay eller www.gadgetinfinity.com

Har inte sett det kitet förut men det är samma radiosändare som jag har. Blixten är samma som de gamla Vivitar 285hv. Varierande kvalitet. Har haft en som aldrig gick igång, och en som gav upp efter en kort tid.

Det finns en utmärkt sajt för kamerablixtfoto med radiosändare, www.strobist.com och deras sökbara forum http://www.flickr.com/groups/strobist/discuss/ ( där kan man läsa både om Cactus och blixtar, recensioner mm. De har också ett stort galleri bilder där endast kamerablixtbilder får skickas upp.

Det tillkommer frakt, tull, skatt och så, sådet inte kommer som en överaskning.

Okey tack för infot, får köra på triggern bara då så får jag se vad som händer if ramtiden :)

Senast ändrad:
Paraply och ett stativ är guld värt dock för att få fina porträtt och ha lite bättre styrsel och kontroll på ljuset som hamnar på modellem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar