ANNONS
Annons

Flagship Model ( a900? ) blir feeet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Både jag och nej!

Att 12,5 FF sensorn skulle dyka upp i andra hus var väl bara en tidsfråga, har inte Nikon ensamrätt på ett eller ett halvt år först, det lider väl mot sitt slut.
Så då känns det som en logisk följd att den kommer i den eventuella D700 från Nikon själva, samt att Sony släpper en A800 med samma sensor utan att ha snackat för mycket om den innan.
Detta skulle ju ge en jäkla massa press och skriverier, speciellt om dom prissätter den vettigt (vettig för oss konsumenter då alltså ha ha)

A900 har dom ju redan annonserat, så där är ju ingen nytt egentligen, möjligen om dom får för sig att inte vänta till Photokina med release, utan släpper den innan, men vad den har för specs vet vi ju redan.

Att 700´an skulle bli updaterad med Livewiev var väl också bara en tidsfråga, Sony sa ju at dom inte hade satt den i 700´an för den inet var bra nog när den skulle släppas, men nu lite senare har dom ju fått rätt på livewiev, och när då alla konkurenterna har det (D300, 40D och K20) och som dessutom inte är i närheten av att fungera lika bra som Sonys variant, är det ju ganska naturligt där med att man slänger ut en updaterad 700´a.
Och dessvärre är ju dom flesta konsumenter tyvärr fortfarande så att pixlar räknas och att då slänga i 2 extra är ju tyvärr också naturligt.
Det sista kan väl gämföras med Canon som jag har för mig sa att 8 mpixlar var nog för apc sensorn, likförbannat har 450 nu 12,5.
Tänk om dom vågat stanna kvar vid 8 mp och överlägset brus, men tyvär pixlar säljer, vilket lite ironiskt nog är Canons egna fel, dom satte ribban högt en gång med 16,4.
Och innan någon annan var där så skulle alla ha fler, om det så var i en tummnagel stor kompaktsensor, och nu är vi där, kompakter med 12, 13 och 14 mp och "jhonny ballong" som just köpt en kopakt kan säga "ha ha jag har nästan lika många pixlar som en dyr Canon"

Hm, blev kanske lite sidorspår där, men men vi lär ju se vd som kommer, först är det väl 1´a juli som gäller för att se vad Nikon kokat ihop : )

Mvh.

Ps:

För min del hade Sony gärna fått släppa en "700 classic" där dom sätter tillbaka knapparna ala 7D : )

Ps2: Gärna i polerad Titan som Dynax 9 Ti ; )

Mvh.

Superkameran?

Eller en i mörkröd slagtålig plast med chassie i rostfritt stål och härdat glas över LCDn?

För min del hade dom gärna fått peta in en FF-sensor i mitt 7D-hus. Ett helt underbart kamerahus både vad gäller ergonomi/handhavande och utseende. Hade slängt min EOS 5D direkt :)

Har inte lov att berætta mera, men svaret ær ja på frågan.
Det är ju orättvist! Lite sugen börjar man nog bli. Hoppas bara att den hamnar i en vettig prisklass eller att prises motsvarar det man faktiskt får. Hoppas att du hade en trevlig fotostund. Även om du inte har lov att säga något om kamera så kanske du har en aning när den kommer till försäljning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar