ondjultomte
Aktiv medlem
Vi vet ju nästan allt om A9 redan ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Makten skrev:
Jag må säga att det är mycket förvånande att en sån här tråd bara dör. I Nikon- och Canonforumen spekuleras det hejvilt sida upp och sida ner när något nytt är på gång. Men inte här? Är det för få Sony-ägare, eller är ni bara ointresserade? Detta verkar ju bli en av de intressantaste kamerorna någonsin sedan den första digitala systemkameran.
Danlo skrev:
Tror de flesta som skulle ha spekulerat i detta köpt en Nikon D3 och då behöver man inte spekulera.. och är iofs inte heller ute efter en "över20megapix" kamera.
Men jag ser med spänningn fram emot vad Sony kan leverera och hoppas verkligen att de utnyttjar de resurser de har och gör något rejält nu.
Synd att sensorn bara är 12-bitars dock..
tannler skrev:
14-24 är mindre troligt, snarare 16-35. Något som har dykt upp några gånger, men aldrig gått att reda ut är de vaga ryktena om en andra 50 mm. Ingen av de ryktena har talat om en 1,7-1,8, utan envist om en ljusstark. Eftersom det finns en 1,4, så är en 1,2 det logiska och jag gillar bokeh. Tänk om jag kunde slippa mitt ombyggnadsprojekt Rokkor 55/1,2.
Ascona75 skrev:
Senaste inlägget på DP, tydligen hittat på Dyxum och en del andra forum.
"ALpha 700-X:
Live View;
14,4 Mp CMOS EXMOR APS-C Sensor;
Top LCD;
More fPS.
ALpha 800:
12.1 Mp Exmor CMOS sensor;
FF;
6/7 FPS;
< 2000 euro
ALpha 900:
Enough rumours already"
Dags att lägga undan pengar då kanske ha ha : )
Mvh.