Annons

Fjärrutlösare till Minolta D7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Odden

Aktiv medlem
Hej någon som vet var man kan köpa billig Fjärrutlösare till min D7D orginal är dom ju svindyra
 
Som jag vet finns det bara orginal, men 600kr är väl inte svindyrt. Det är en slant naturligtvis. Kolla om du kanske kan få tag på någon begagnad. Det är samma kontakt/fjärrutlösare som till analoga Minolta modellerna så det finns säkert att få tag på. Det räcker gott med 0,5 meter sladd. Jag har aldrig känt behov av den längre (5 meter)
Lycka till.

mvh/Ove
 
köpte för några årsedan en pirat fjärrutlösare i sth till min gammla analoga kamera den hade 1,5 meter men tyvärr är den stulen:-( och stället där jag köpte den finns inte kvar. Så jag hoppades att det skulle finnas att köpa någon annan stanns
 
Aha så det finns pirat fjärr i allafall. Där ser man. Jag letade mig tokig innan jag köpte min(orginal) begagnad för 200 kr. Den såg inte ens använd ut. Jaha så kan det vara.

mvh/Ove
 
Japp som en elektriker på jobbet sa "Har det tillverkats en sådan sak orginal så finns det någon som tillverkar det pirat också för han kan tjäna pengar på det"
 
Det allra roligaste är väl att det går att kränga en sladdstump med en kontakt och en strömbrytare för 600spänn? Marknadsekonomi är fascinerande!
 
Helt klart är det så någon trodde att det rörde sig om ca 70 i materialkostnad och max 20 minuter för en händig elektriker
 
Per skrev:
Det allra roligaste är väl att det går att kränga en sladdstump med en kontakt och en strömbrytare för 600spänn? Marknadsekonomi är fascinerande!

Man betalar sällan för vad saken kostar att tillverka utan vad kunden kan betala eller vad kundnyttan är värd.
 
Odden skrev:
Helt klart är det så någon trodde att det rörde sig om ca 70 i materialkostnad och max 20 minuter för en händig elektriker

När jag skulle plåta självporträtt (som finns i mitt album) så tog jag en kontakt från en PC och en telekabel. 10 minuter, 0 kronor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.