Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fjärrutlösare till Minolta D7D
- Trådstartare Odden
- Start datum
Vevo
Aktiv medlem
Som jag vet finns det bara orginal, men 600kr är väl inte svindyrt. Det är en slant naturligtvis. Kolla om du kanske kan få tag på någon begagnad. Det är samma kontakt/fjärrutlösare som till analoga Minolta modellerna så det finns säkert att få tag på. Det räcker gott med 0,5 meter sladd. Jag har aldrig känt behov av den längre (5 meter)
Lycka till.
mvh/Ove
Lycka till.
mvh/Ove
Dimage7d
Aktiv medlem
Per skrev:
Det allra roligaste är väl att det går att kränga en sladdstump med en kontakt och en strömbrytare för 600spänn? Marknadsekonomi är fascinerande!
Man betalar sällan för vad saken kostar att tillverka utan vad kunden kan betala eller vad kundnyttan är värd.
Dimage7d
Aktiv medlem
Odden skrev:
Helt klart är det så någon trodde att det rörde sig om ca 70 i materialkostnad och max 20 minuter för en händig elektriker
När jag skulle plåta självporträtt (som finns i mitt album) så tog jag en kontakt från en PC och en telekabel. 10 minuter, 0 kronor.
Odden
Aktiv medlem
Dimage7d skrev:
När jag skulle plåta självporträtt (som finns i mitt album) så tog jag en kontakt från en PC och en telekabel. 10 minuter, 0 kronor.
Låter smidigt hur koplade du ihop den så det blev rätt???
Toba
Aktiv medlem
Dimage7d
Aktiv medlem
Makro skrev:
Funkar denna hembyggda variant både med analoga och digitala kameror?
/Martin
Antagligen för minoltor iaf.