Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösare 5D Mark lll

Produkter
(logga in för att koppla)

trappern

Aktiv medlem
Vill ha tips om en fjärrutlösare en enkel som funkar Har en trådlös men vill ha en med kabel

Om du har N3-kontakt på din 5D mkIII så rekommenderar jag denna: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225232

Använder den på min 6D, fungerar hur bra som helst och kostar 519:- hos Cyberphoto
Ett högt pris på något så simpelt.
För samma pris får man timelapsefunktion, och den fungerar även utan batteri om man enbart är ute efter att trycka av.
http://www.kaffebrus.com/fjarrutlosare-med-timer-for-canon-nikon-olympus-sony-och-minolta-780.html

Edit: min drivs med knappcellsbatteri och den i länken två AAA. Alltså inte samma modell längre. Den jag har är från yongnuo.

Köpte en RS-80N3 (original Canon) från HongKong på ebay. Ingen frakt och ca. 45:-

/Stephan

Jag har kört med "den den översta" i 1,5 år utan att behöva byta batteri, kaffebrus tjänar med andra ord ganska bra med pengar på sin grå-import...

Sån har jag med. Men du måste använda relativt lite för jag har redan bytt. Men det går rätt varm på vinterhalvåret. Men kör man en vart som trådutlösare så behövs ju inte batteri.
Har postat en "vanlig" till TS. Hoppas den får
Jobba mer än vad den gjort här.

Sån har jag med. Men du måste använda relativt lite för jag har redan bytt. Men det går rätt varm på vinterhalvåret. Men kör man en vart som trådutlösare så behövs ju inte batteri.
Har postat en "vanlig" till TS. Hoppas den får
Jobba mer än vad den gjort här.

Nej, välanvänd kan jag väl inte säga, hade ett litet kameraöde som gjorde att jag stod utan en kamera i ca 6 månader. Trevlig dock.

Jag har kört med "den den översta" i 1,5 år utan att behöva byta batteri, kaffebrus tjänar med andra ord ganska bra med pengar på sin grå-import...

Grå-import känns lite fel att kalla det, dom hat importerat en pryl som dom tjänar pengar på .. och nu kan man köpa därifrån själv enkelt... hitta bara dom som säljer styckvis...

Grå-import känns lite fel att kalla det, dom hat importerat en pryl som dom tjänar pengar på .. och nu kan man köpa därifrån själv enkelt... hitta bara dom som säljer styckvis...

Vad menar du? Klart att det är ett importföretag! Har köpt motsvarande prylar från Kina/HongKong i 6 år nu. Ebay, DX och AliExpress är alla bra ställen att leta på, De är olika bra på olika saker men alla säljer ju styckvis...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar