Annons

Fjärrutlösa Nikon D300

Produkter
(logga in för att koppla)

angelpoison

Aktiv medlem
Hej!
Har letat o letat men men inte hittat vart man ställer in i Nikon D300 för att använda fjärrutlösaren
Har en Nikon ML-L3 Tacksam för hjälp :).
 
Helt omöjligt lär det inte vara att få det att fungera, men frågan är om det är värt det. Du lär behöva nån tilläggsutrustning för fjärrisen som du kopplar till den där 10-pin kontakten på framsidan av kameran. Exakt vad vet jag inte, men jag befinner mig lite i samma situation med min D700 och behöver en ny fjärrkontroll istället för min gamla IR (ej original). Det blir troligen nån radiostyrd grej då IR ändå inte är speciellt pålitligt enligt min erfarenhet...
 
Irriterande att det inte fungerar till den modellen heller (lär bli mitt nästa steg).
Känns aningen omständigt att hålla på att köpa till nått sånt endast för nå självporträtt xD.
Men tack ändå!
 
Den enda fördel jag kan se med dessa små IR-fjärrisar är att mottagaren sitter integrerad i kamerahuset. I övrigt har de bara nackdelar med kort räckvidd och mycket riktningskänsliga (och som alla trådlösa fjärrutlösare är de batteriberoende). Med en radio-fjärr slipper man iaf de två första nackdelarna och med Nikons dyrare kameror faller även den enda fördelen då ingen kamera i Dxxx- eller Dx-serierna har eller har haft denna mottagare.

Själv använder jag dock bara trådutlösare, nyligen köpte jag en MC-36 i piratutgåva för en dryg hundring på ebay och den fungerar klockrent.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.