Annons

Fjärrkontroll till NEX-7

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Jag var förbi NetOnNet idag och köpte en fjärrkontroll som ser ut så här:

Sony Remote_2012-08-10.jpg

Det stod inget om att den ska fungera med NEX-7, men däremot t.ex. NEX-5 och A77. Jag tänkte att NEX-7 borde prata samma språk som de kamerorna, men så verkar inte vara fallet.

Någon annan som testat den här typen av fjärr till just NEX-7? De verkar säljas på eBay också under annat namn (och ser i alla fall likadana ut).

Och ja, jag aktiverade Remote Cdr i kameramenyn innan jag testade :)

Kan tyvärr inte svara på just NEX 5, men har en liknande från ebay till min Sony a500, fungerar hyfsat. Men, när jag kör studio eller liknande är det värre, mottagaren på kameran sitter på framsidan...så du kan ta en bild på dig själv framför kameran när du riktar fjärren mot den :)

Kolla var mottagaren sitter på NEX7, på A500 sitter den till vänster om objektivet, framifrån sett.

EDIT, kollade manualen på NEX7, mottagaren sitter på samma ställe, dvs ofta måste du vara lite framför kameran, eller utan solljus inomhus.

/Leif

Kan tyvärr inte svara på just NEX 5, men har en liknande från ebay till min Sony a500, fungerar hyfsat. Men, när jag kör studio eller liknande är det värre, mottagaren på kameran sitter på framsidan...så du kan ta en bild på dig själv framför kameran när du riktar fjärren mot den :)

Kolla var mottagaren sitter på NEX7, på A500 sitter den till vänster om objektivet, framifrån sett.

/Leif

Jag har provat med sändaren från alla möjliga avstånd och riktningar, och inget händer dessvärre. Sändaren kan förstås vara trasig (liksom kameran) eller så fungerar den helt enkelt inte med just NEX-7.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar