Annons

fjärrkontroll till D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack! Hade letat på Cyberphoto, men inte hittat tidigare. Dustin fanns inte med som alternativ, visste inte att de breddat sig så mycket.
 
Om du inte får tag i den, tag din programmerbara fjärrkontrol (vanligt till stereo och tv), IPAQ, PalmPilot eller mobiltelefon om den har IR. Fördelen med att använda mobilen (det enda av ovan jag inte provat) är att den har man ju alltid med sig.
 
athoresson skrev:
Jag har både en Palm och en telefon med ir. Vilka inställningar behöver göras?

Inga inställningar. Tanka ner ett gratisprogram, antingen ett som klarar Nikonfjärren direkt (har dock inte hittat något sånt för Nikon än), eller mer flexibelt, ett som klarar att spela in IR.

Det finns sannolikt liknande till din mobil.

Jag brukade använda min palm som fjärrkontoll till kontorsstereon för några år sedan, klar imponeringsfaktor.
 
Men jag måste ju ha en Nikon fjärrkontrol att spela in från, dvs om ingen gjort det och lagt upp på nätet.

Är väl i och för sig bara en tidsfråga...
 
Kör för tillfället med min Ipaq och det funkar sisådär.
Lite svårt att avgöra om signalen nått fram så det är bara att trycka och vänta och se om den exponerar.

Vad behöver man för program för att köra mha mobilen?
 
Jag testade att använda min Palm (Tungsten E) igår som fjärr till min D70.
Räckvidden är inget vidare, max 1,5 meter, men oftast mindre.
Man misstänker att sådana handdatorer inte vill ha alltför kraftiga IR sändare för att spara på ström.
 
Cyberphoto har jag en beställning inne sedan ett bra tag tillbaka men ännu verkar dom inte lyckats få fram några fjärrkontroller..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.