Annons

Fjärrkontroll ML-L3 till Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Är det någon som vet var det går att beställa denna fjärrkontroll där dom har den hemma i lager? Både Cyberphoto och Scandinavianphoto har den restad och inget svar på hur lång tid det tar att få hem den.
 
Jag köpte min i en vanlig fotoaffär i Mölndal (Ericsons foto) för någon vecka sedan. Intressant är också att jag kan använda min HP IPAQ 5450 (Pocket PC) som fjärrkontroll. Ser nu möjligheter att låta den sköta en sekvensfotografering (tex en bild per halvtimme) eller varför inte en astronomifotografiering (ex 30 sek, 60 sek, 120 sek)
HP IPAQ 5450 har sk Consumer Infra Red CIR vilket innebär att den har 10 gånger bättre räckvidd än Nikons fjärrkontroll.
MVH Christer
 
Medföljande färrkontroll till D70?

I den svenska manualen på sidan 62 står det för "Delayed" och "Quick Response Remote":

"Slutarutlösningen styrs med den medföljande fjärrkontrollen ML-L3."

Jag tror inte att jag hade någon fjärrkontroll i kitet. Däremot tror jag att det är ett tryckfel. Är det någon som har fått fjärrkontrollen med?:-D
 
Tja !

Jag beställde min från scandinavian och fick hem den på tre dagar. Tror att den hade status bestvara när jag beställde.

Funkar bra !

/Jocke
 
Jag var i kontakt med Scandinavian, men eligt dom skulle det dröja väldigt länge innan dom skulle få hem några fler eftersom dom var slut hos leverantören.

Hur som helst har jag fått tag i en via eBay, leverarades från Hong Kong igår. Lite omständigt, men då har jag den i alla fall om ca. en vecka.
 
den där fjärrkontrollen...

Hej på er alla!
Jag har kört canon ett tag men funderar på att övergå till Nikon, och eftersom jag använder fjärrkontrollen till min nuvarande eos 350d ganska mycket undrar jag lite om denna nikon fjärr...

1. Går det att använda fjärrkontrollen kombinerat med bulb-funktionen? Alltså trycka av med fjärrkontrollen, och sedan gå och göra nåt annat en stund medans kameran står där och exponerar.

2. Finns det någon lagom lång fördröjning på exponeringen (5-2s)? Detta pga att om man tar foton på t.ex släkten så är det lite jobbigt om den enda fördröjningen som finns är 10s. Leendena blir lätt lite tillgjorda då...

Tacksam om någon kan svara på mina frågor!

//Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.