ANNONS
Annons

Fjärrkontroll med mobilen till K10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Det verkar som att det mesta funkar. Jag har en Philips-multifjärr som är programmerad efter en Radionette-TV som funkar med kameran på OK-knappen!

Christer: Letat men hittar inget, skickat ett mail till dom :)

Albin: Vilken har du? Så kan jag ju lägga till den och bara ta bort alla andra knappar och döpa om den..

Angående mobiltelefon är det klurigt. Det verkar som endast telefoner med Symbian kan komma åt IR-porten. Med andra ord så fungerar inte de flesta SE-telefoner att använda. Dessutom verkar räckvidden på lnästan samtliga telefoner vara <50cm vilket inte gör det lika användbart.

BobDylan skrev:
Albin: Vilken har du? Så kan jag ju lägga till den och bara ta bort alla andra knappar och döpa om den..

Det är en Sony dvd med hårddisk och brännare, modell nr RDR-HX820, modell nr på fjärren är RMT-D230P. Bild nedan:

Bilagor

• imgp4217 copy.jpg
    imgp4217 copy.jpg
    69 KB · Visningar: 328
Tack för tipset, det fungerar utmärkt. Jag köpte dvd brännaren (HX820)för en vecka sedan, det blev en vinstlott i dubbel bemärkelse.

Om jag går i tex en butik där dom testar fjärrkontroller, och en bild går av i min kamera (pga att en säljare trycker på en fjärr).
Vem har då upphovsrätten?

Kan jag stämma säljaren för dataintrång?

FILM) (ulltand skrev:
Om jag går i tex en butik där dom testar fjärrkontroller, och en bild går av i min kamera (pga att en säljare trycker på en fjärr).
Vem har då upphovsrätten?

Kan jag stämma säljaren för dataintrång?

Just det, bra fråga!

Eftersom kameran först måste ställas in för fotografering med fjärrkontroll, så är risken liten.

Eva-Lena skrev:
Tack för tipset, det fungerar utmärkt. Jag köpte dvd brännaren (HX820)för en vecka sedan, det blev en vinstlott i dubbel bemärkelse.
Även jag hade den goda smaken att köpa den dvdspelaren har iofs redan hittat en knapp på fjärren till min sony förstärkare så nu har jag 2 fjärrar till K10an

Intressant upptäckt!
Testar med min Philips SBC RU-530 fjärr (universal) och har börjat gå igenom koder.. men inga funkar än så länge.

Har en D80..

Nån som vet nån liten kod?
Hittade en pdf (på franska iofs) där alla koder till resp. tv/vcr/sat fanns med.

Blir nog en sen kväll för mig :|

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar