Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärilar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har en bildidé som innefattar ganska många fjärilar runt en modell. Vet någon hur jag kan gå tillväga? Jag har hört talats om ett fjärilshus i Göteborg. Några andra tips? Fuskfjärilar? ;)

Mvh,
Jessica

Det finns ett fjärlishus i stockholm också.

Du kanske kan använda fuskfjärlilar men då kan du väl lika gärna montera in dom efter i Photoshop. Det blir lite trixigt med ljus och färg, men ska inte vara omöjligt.

Tack Daniel, fjärilshus i Sthlm låter bekant. Har du varit där? Hur mycket fjärilar är det egentligen? Får man fota på plats eller behövs ngt slags tillstånd?

Jag höll precis på att kika på hemsidan, men den sa inte så mycket om det jag funderade på. Jag misstänker att det kanske inte är så många fjärilar att det kommer att "synas" på bild... Någon som har koll?

Finns det några tider då det är mindre folk, kanske till och med väldigt lite?

Jessica_ skrev:
Jag höll precis på att kika på hemsidan, men den sa inte så mycket om det jag funderade på. Jag misstänker att det kanske inte är så många fjärilar att det kommer att "synas" på bild... Någon som har koll?

Finns det några tider då det är mindre folk, kanske till och med väldigt lite?

Blir nog svårt att få dom att flockas runt dig tyvärr. Det finns kanske något knep, ring och fråga dom.

Aaah, där ser man. Jag tänkte precis på honung. Kanske lite telepati mellan oss där ;)
Då är frågan om det finns ngn tid då det är lite besökare? Jag läste att man kunde hyra huset för fotning, men det är väl lite att ta i.

Jag gissar att det är rätt mycket folk nu på sommaren när folk är lediga, men ring och fråga. Dom är snälla där :)

Var beredd på att det är hög luftfuktighet, så håll kameran varm innan du går in och var beredd på att det tar ett tag tills kameran blivit av med imma när du kommit in.

Modellen kan behöva en handduk att torka pannan med ;)

anna clarén är ju expert

Vår kommande lärare, anna clarén, har hängt i fjärilshuset i stockholm typ ett halvår och gjort en svårt imponerande utställning med sina fjärilsbilder. Hon har nig grymt många tips i ämnet.
/Linus

Re: anna clarén är ju expert

pope skrev:
Vår kommande lärare, anna clarén, har hängt i fjärilshuset i stockholm typ ett halvår och gjort en svårt imponerande utställning med sina fjärilsbilder. Hon har nig grymt många tips i ämnet.
/Linus

Var ligger den utställningen?

ANNONS