Annons

Fisheye till Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Bellisen

Ny medlem
Hej
Jag skulle behöva lite hjälp..
Jag har hittat ett fisheye som jag är sugen på att köpa, men vill vara helt säker på att det passar till just min kamera som är en Nikon D3000... Eftersom att det bara står Nikon. Är inte så erfaren av att köpa nya objektiv och vill vara helt säker på att det är rätt innan jag beställer.

Så för att göra en lång förklaring kort, frågan är: Passar objektivet till Nikon D3000?

Det är det här objektivet http://mazo.se/foto/objektiv/samyang/samyang-8mm-f-3-5-fisheye/

Tack på förhand
// Belle

Det passar, men blir 100% manuellt. Du har alltså inte ljusmätning eller autofokus eller någonting.

Kan du leva med det är det inget tokigt objektiv!

Är du säker på att det är just en fisheye och inte en supervidvinkel du skall ha? En fisheye äe ganska speciell och böjer alla linjer. En raktecknande vidvinkel är ofta mer användbar. T ex Sigma 10-20 eller Tokina 12-24 eller 11-16/2,8.

Är du säker på att det är just en fisheye och inte en supervidvinkel du skall ha? En fisheye äe ganska speciell och böjer alla linjer. En raktecknande vidvinkel är ofta mer användbar. T ex Sigma 10-20 eller Tokina 12-24 eller 11-16/2,8.

Japp, jag är säker på att det är fisheye jag vill ha :)

Senast ändrad:
ANNONS