Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Finns SSD som extern USB-disk
- Trådstartare Roinew
- Start datum
defiant
Aktiv medlem
http://www.wermlandsdata.se/catalog...d0e44&osCsid=d4952b102f7dcd73a0dfc4e5690d0e44
finns i flera storlekar
finns i flera storlekar
Roinew
Aktiv medlem
Tack för informationen. Har du själv provat en sådan?
ErlandH
Aktiv medlem
Det finns ju vanliga usb-minnen som klarar 256 GB.Är det någon som vet om det finns Solid State diskar som man ansluter via vanlig USB kontakt.
Vad jag förstår är SSD normalt snabbare än en vanlig hårddisk, men usb-minnen är långsammare.Vad är egentligen skillnaden på USB-ansluten SSD-disk och "vanligt" USB-flash-minne?
Frågan är ju varför Roine vill ha SSD -- för att de är snabba eller för att de är stryktåliga och drar lite ström?
ErlandH
Aktiv medlem
Javisst. Och inte minst vi som fotograferar vet ju att det finns olika snabba flashminnen.Jo, men både SSD och USB-minnen bygger ju (väl?) på flash-minnes-teknik?
Roinew
Aktiv medlem
Det finns ju vanliga usb-minnen som klarar 256 GB.
Frågan är ju varför Roine vill ha SSD -- för att de är snabba eller för att de är stryktåliga och drar lite ström?
Det är min son som önskar sig ett i födelsedagspresent och jag uppfattade det som att anledningen var att de var mer stryktåliga. USB minnen på 256Gb har jag inte heller sett. Var hittar jag sådana?
/ Roine
erro.se
Aktiv medlem
Så, om man nu vill ha ett stort USB-anslutet minne, spelar det någon roll om man väljer ett "traditionellt" USB-minne eller en SSD-disk med USB-anslutning?
USB-överföringen ger ju samma hastighetsgräns i båda fallen, förutsatt att man jämför produkter inom samma USB-version (d.v.s. inte jämför US2 med USB3).
Vad är det som sätter hastighetsbegränsningen egentligen idag? Vi har ju följande parametrar:
- USB-flash-minnets interna hastighet
- SSD-diskens interna hastighet
- USB2's hastighet
- USB3's hastighet
Vad är snabbast? Vad är långsammast?
USB-överföringen ger ju samma hastighetsgräns i båda fallen, förutsatt att man jämför produkter inom samma USB-version (d.v.s. inte jämför US2 med USB3).
Vad är det som sätter hastighetsbegränsningen egentligen idag? Vi har ju följande parametrar:
- USB-flash-minnets interna hastighet
- SSD-diskens interna hastighet
- USB2's hastighet
- USB3's hastighet
Vad är snabbast? Vad är långsammast?