Annons

Finns Kaffebrus.com ?!?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

connyM

Aktiv medlem
Hej,
Har under några veckor försökt komma i kontakt med någon på Kaffebrus.com. Dels via mail-formuläret på deras hemsida och dels via telefon, har lämnat meddelande på deras telefon-svarare.

Ville bara ha lite info om en softbox jag tänkte köpa. Men när man ite kan komma i kontakt med firman, blir man ju lite "misstänksam".
Är det någon som vet sätt att komma i kontakt med dem på Kaffebrus?

// Conny
PS har handlat där en gång och det funkade bra och prylen jag köpte var bra.
 
Märkligt :(

Jag har handlat mkt av Henrik och har aldrig någonsin haft ngt problem med vare sig kommunikation eller leveranser, allting har fungerat fin-fint.

Det låter konstigt att du skulle blitt ignorerad, i mitt naiva tycke torde det finnas en logisk förklaring till den tystnaden du blivit bemött med. Dock mkt tråkigt när det händer och jag kan väl förstå din irritation.

Vad det finns för andra alternativ till kontakt än mail och telefon vet jag faktiskt inte, jag har endast använt mig av mailvarianten i min kontakt med företaget.

Jag hoppas att det reder ut sig iaf.

/C
 
Ja, jag hoppas också att det löser sig. Får väl prova en gång till via mail.

Har bara oxå hört bra om firman och har ju själv positiv erfarenhet vid mitt enda köp. Både pris, leverans och produkt var bra.

// Conny
 
Säkerligen har dina mejl försvunnit i mängden. Jag har också beställt tonvis med prylar och alltid klockren leverans/kvalitet.

// Jocke
 
inget svar

Köpte ett batteri som fastnade i kameran, för stort!
Skrev svarsmejl = inget svar, skev vanligt mejl = inget svar.
Visar bara vad det är för skojare.
Gunnar
 
Jag har beställt flera gånger från kaffebrus, och det har alltid varit mycket snabb leverans, inga som helst problem. Har iofs bara mailat 2 ggr till kaffebrus, svaret har kommit inom 12 timmar.
 
Konstigt,

Jag mailade Henrik i fredags om ett felande batteri som var c:a 6 mån gammalt.
Han svarande inom ngn timme: returnera, så får du nytt!

Har oxo köpt studioblixtar från honom utan några kommunikationsproblem.

Försök igen!

/prylnissen
 
Har handlat från honom flera ggr. men tycker han blivit mycket sämmre på att besvara mail mot för tidigare...samt att det inte går få tag på honom på telefon.

Har bl.a en rest på en order som jag mailat om samt lite frågor som ej blivt besvarade. Slutade med att jag skickade ett sms då fick jag svar på en del av mina frågor. Han har väl antagligen alldels för mycket att göra..

Dock verkar det som leveranserna kommer iväg som vanligt.
/JOP
 
Jag skickade ett nytt mail vid middags tid i går och fick då svar vid 7-tiden på kvällen.

När man mailar en kundtjänst, så tycker jag det är OK om svaret kommer inom 12 timmar. Men där skall komma ett svar, annars så tappar åtminstone jag förtroendet för den firman.
Jag kan förstå att om man håller låga priser, så kan man inte ha samma tillgänglighet och support som om mna har större marginaler på det man säljer.

Men Henrik på Kaffebrus har givit mej det svar jag ville ha och jag kommer att handla den softboxen jag var ute efter.

// Conny
 
Eller skojare som svarar dom kunder han känner för. Fick dåliga grejer, Då kanske det inte är lika kul att svara kundendå.
Gunnar
 
froslunda skrev:
Eller skojare som svarar dom kunder han känner för. Fick dåliga grejer, Då kanske det inte är lika kul att svara kundendå.
Gunnar

Usch vilken tråkig inställning.. Henrik har drivit Kaffebrus ett bra tag nu och detta är nog första gången jag läser något negativt. Jag har själv reklamerat saker och det har aldrig varit något problem.
Kan tänka mig att han får massor med mail och att det någon gång tar längre tid tycker jag man kan förstå.
Att kalla honom skojare för att han missar mail tycker jag inte är rättvist. Vore han en skojare skulle det ha uppdagats här på FS för lääängesen.
 
Re: inget svar

froslunda skrev:
Köpte ett batteri som fastnade i kameran, för stort!
Skrev svarsmejl = inget svar, skev vanligt mejl = inget svar.
Visar bara vad det är för skojare.
Gunnar

Jag har handlat på kaffebrus vid några tillfällen och jag tycker det har fungerat bra. Men jag har som du fått ett batteri som fastnat i kameran. I mitt fall var det ett BP-511 till Canon. Jag returnerade inte batteriet utan tog fram sandpappret och slipade mycket lite på insidan av de 1mm tjocka upphöjningarna som styr batteriet in i sitt läge. Efter slipningen har jag aldrig haft några problem med att batteriet fastnat i kameran.

Jag vet inte om du har samma typ av batteri men det kanske funkar för dig också.
 
På hemsidan står att han jobbade utomlands kring månadsskiftet aug-sep och då inte var kontaktbar via kundtjänsten. Kanske har det blivit något strul för trådskaparen i samband med det? Verkar ju vara flera som har positiva erfarenheter ändå och jag sällar mig till den skaran. Har köpt två Holgakameror och två Lomos av honom och det har fungerat utmärkt.
 
Hej igen,

Jag var inte ute efter att svärta ner Kaffebrus, jag var bara intresserad avatt veta om det var bara jag som inte kunde komma i kontakt med Kaffebrus. Gjorde trots allt ett antal gånger försök, både via mail och telefon.

Det meddelande om att han var utomlands, måste jag ha missat fullkomligt. Det sades heller inte något på den telefonsvarare där jag lämnade mitt namn och telenr.

Men nu glömmer vi detta, alla har rätt och göra misstag och firman får ju överväldigande bra resumé från köpare här på Fotosidan. Så JAG tänker handla där fler gånger.

// Conny
 
SmurfMolly skrev:
Usch vilken tråkig inställning.. Henrik har drivit Kaffebrus ett bra tag nu och detta är nog första gången jag läser något negativt. Jag har själv reklamerat saker och det har aldrig varit något problem.
Kan tänka mig att han får massor med mail och att det någon gång tar längre tid tycker jag man kan förstå.
Att kalla honom skojare för att han missar mail tycker jag inte är rättvist. Vore han en skojare skulle det ha uppdagats här på FS för lääängesen.
Tråkig inställning?! Får man bara skriva i forumet när man är nöjd?
Om du är nöjd och glad är det ju bra, men jag är inte det och tycker gott o väl att man måste få skriva om det som är tokigt.
Tycker det är dåligt att man först får ett batteri som inte går att andvända, och sedan inte får svar när mar försöker reklamera.
Fel kan det alltid bli överallt, det är helt ok, men man måste stå för sina varor och fixa till dom problem som blir.
Kostade en dryg hundring, så det är inte helä världen. Jag har kastat batteriet nu.
Han kanske var mer rädd om sina kunder för lääääängesenn...
Gunnar
 
Tycker också att det är bra att se vilka affärer som missköter sig och vilka som är bra. Jag är tveksam att köpa mer på kaffebrus eftersom det inte funkade när jag beställde.
Klart det kan bli fel, men de affärer som gör fel ofta vill i alla fall inte jag handla på.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.