ANNONS
Annons

Finns det Canon EOS 1Ds kurser?

Produkter
(logga in för att koppla)

SUPRA

Avslutat medlemskap
Finns det några kurser i hur man hanterar en EOS 1Ds på bästa sätt?

Har jobbar med min ett tag nu, men vill hitta nya infallsvinklar och lära mig nya saker.

Det finns ju en del kursen som sff arrangerar - Bla så att man får ett "digital-workflow"-certifikat. Dock har jag inte sett specifika 1Ds kurser. På sätt och viss är det ju en kamera som alla andra, så genrella kurser bör ju också fungera.

Titta på SFF's hemsida. Där står när dom arrangerar kurser, oftast för medlemmar.

Priserna på dessa kurser brukar landa på mellan 5 - 10.000 kr.

Annars är ju Internet en källa för all möjlig specialkunskap. Jag har hittat en hel del om 1Ds, å andra sidan går ju allmän kamerakunskap att tillämpa på denna kamera.

Tror att det blir ett problem att hitta sådana kurser då de flesta som köper denna kamera pysslat med proffskameror länge och ej är i behov av kurser. Varför inte gå med i en fotoklubb och se om det där finns några som delar med sig av sina kunskaper.

Jens, som gärna skulle fota med 1Ds utan vidare kunskap.;)

Om man går från analogt till digitalt så är det väl ändå ganska mycket nytt att lära sig även om man är proffs?

Då tror jag en kurs i PS är viktigare. En digital systemkamera funkar ungefär likadant som en analog dito..

Vad ska jag med en kurs i PS till om jag inte kan utnyttja kameran till fullo?

EOS1Ds är "ganska" avancerad och jag är säker på att det finns en massa genvägar till hur man gör saker snabbare och bättre.
Då jag inte jobbar professionellt med min EOS känns det som om jag skulle vilja gå en kurs i hanteringen av den.

Det finns väldigt få "hantera din kamera"-kurser som är kopplade till specifika märken. Ta kontakt med Canon och hör om dom har något event på gång. I annat fall har dom kanske kontakt med en utbildningsprovider?

Annars är du nog utelämnad till manualen, där finns ju det mesta av finliret som du kan göra med kameran. En "allmän" kurs i digitalfotografering är nog lättare att hitta och jag tror, så som jag tolkar dina frågor, att det täcker dina behov till stor del.

En hel del saker görs ju även i photoshop efteråt, så jag är benägen att hålla med tidigare inlägg att en kurs i PS hjälper dig en hel del.

ANNONS