Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finepix s602zoom Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.

Jag har plockat fram min gamla 602:a och undrar om man kan köpa/få tag i minneskort till den fortfarande ?

Hej. Har rotat runt efter minneskort till min gamla kamera och jag har hittat det här : SanDisk CompactFlash Ultra II 512Mb,,äre någon som kan svara på om det funkar med det minneskortet i Finepix s602 Zoom ?

Enklast är kanske att stoppa i kortet och testa. Men jag kan inte se nån anledning till att kortet inte skulle passa.

Edit: Jag kanske missförstod, jag förmodade att du hade "rotat runt" i din byrålåda, men det kanske var på nätet ... ?

Enklast är kanske att stoppa i kortet och testa. Men jag kan inte se nån anledning till att kortet inte skulle passa.

Edit: Jag kanske missförstod, jag förmodade att du hade "rotat runt" i din byrålåda, men det kanske var på nätet ... ?

Hittat på nätet *L* inte i lådan. Mina gamla minneskort är från 8-128 mb ,,det var nog max när jag köpte kameran 2002 . Nu därimot verkar det som att de kanske skulle funka med 512 mb,,men jag vill inte köpa något sådant kort förens jag fått ett expertutlåtande om den möjligheten .

Hur gick det för mig med i frågan om minneskort till 602.an,,jo efter att ha läst på uländska forum om kamerans expansionsmöjliheter åkte jag helt sonika till Teknikmagasinet i Örebro och köpte mig ett 2 GB San Disks Ultra compact flash card up/to 15 mB/s´ -100* och smackade de in i gammel kameran tryckte på On och fick till min glädje se i displayen 1718 sec i VGA,det vill säga lite över 28 minuters inspelningstid .

Man får tacka så mycket för hjälpen !

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto