Annons

Finepix s602zoom Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.

Jag har plockat fram min gamla 602:a och undrar om man kan köpa/få tag i minneskort till den fortfarande ?

Hej. Har rotat runt efter minneskort till min gamla kamera och jag har hittat det här : SanDisk CompactFlash Ultra II 512Mb,,äre någon som kan svara på om det funkar med det minneskortet i Finepix s602 Zoom ?

Enklast är kanske att stoppa i kortet och testa. Men jag kan inte se nån anledning till att kortet inte skulle passa.

Edit: Jag kanske missförstod, jag förmodade att du hade "rotat runt" i din byrålåda, men det kanske var på nätet ... ?

Enklast är kanske att stoppa i kortet och testa. Men jag kan inte se nån anledning till att kortet inte skulle passa.

Edit: Jag kanske missförstod, jag förmodade att du hade "rotat runt" i din byrålåda, men det kanske var på nätet ... ?

Hittat på nätet *L* inte i lådan. Mina gamla minneskort är från 8-128 mb ,,det var nog max när jag köpte kameran 2002 . Nu därimot verkar det som att de kanske skulle funka med 512 mb,,men jag vill inte köpa något sådant kort förens jag fått ett expertutlåtande om den möjligheten .

Hur gick det för mig med i frågan om minneskort till 602.an,,jo efter att ha läst på uländska forum om kamerans expansionsmöjliheter åkte jag helt sonika till Teknikmagasinet i Örebro och köpte mig ett 2 GB San Disks Ultra compact flash card up/to 15 mB/s´ -100* och smackade de in i gammel kameran tryckte på On och fick till min glädje se i displayen 1718 sec i VGA,det vill säga lite över 28 minuters inspelningstid .

Man får tacka så mycket för hjälpen !

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto