ANNONS
Annons

Fin vidvinkel zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan__P

Aktiv medlem
Hej!

tänkte höra om tips på en vidvinkelzoom med bra skärpa i prisklass under 5000kr.

Hade tänkt mig typ en 19-35 eller nått.

Tack på för hand!

Mvh
Johan Pettersson

Jag tänkte mig ett nytt objektiv. Men jag har kollat på de ni rekommenderar och de finns med i kalkyleringarna.

Du plåtar med film enligt din profil? Madeco.se har en canon EF 17-35 för 6000kr. -Du får pruta oxå.

Inte världens bästa glugg men bra mycket bättre till film är digitalt.

Mvh

Tobias

Och på technikdirekt.de (de tar €20 i frakt);

Tokina 20-35 f2.8 4252kr
Canon EF 20-35 3,5-4,5 3595kr

+massa tokina/Tamron/sigma i ca 17-35...

Tokinan med f2,8 ska vara ganska bra, en "pro" produkt från Tokina. Sigma har oxå en, men den kostar
ca 1000kr till.

Har själv haft den gamla ljussvaga Tokinan 20-35 f3,5-4,5 som jag varit mycket nöjd med.

Mvh

Jojo, så var det dags att leva upp till Canons marknadsföringskontrakt igen... ;-)

Vad sägs om en Canon 20/2.8? De går löss på en 3000 kronor beggat och är... helt suveränt! Visst är det så att fast optik per definition inte slår zoom-optik nuförtiden - men icke desto mindre så är det zoom-objektiv som lever upp till... tja, vad skall vi ta för exempel... nå, låt oss säga... Canon 20/2.8...! :)

/Andreas

Andreas, JAG tycker inte Canons EF 20mm är något att skriva hem om.

Inte använt den massvis men de gångerna jag gjorde det ramlade jag inte av stolen.

Helt ok skulle jag snarare uttrycka mig, inte mer ;-)

Mvh

T-Max 400 skrev:
Andreas, JAG tycker inte Canons EF 20mm är något att skriva hem om.

Inte använt den massvis men de gångerna jag gjorde det ramlade jag inte av stolen.

Helt ok skulle jag snarare uttrycka mig, inte mer ;-)

Mvh

Jaja, där se man... ;-) Nä jag tycker den är underbar, speciellt i bra ljusförhållanden när man kan gå upp till f8 eller så. Men ofta blirjag också förvånad över skärpan på största bländare. Det enda minuset är kanske motljusegenskaperna, men jag brukar använda det som effekt i bilden istället för att försöka undvika det. Men ok, om du prövat den och inte ramlat av stolen så... ta en Tokina då... ;-)

/Andreas

Och där lyser våra olika stiler igenom. Jag har enbart använt den när jag fotograferat band live på scen, så då stör motljusegenskaperna och den lite svaga prestandan på f2.8 *skratt*

Mvh o god fortsättning.

Tobias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar