Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fin vidvinkel zoom
- Trådstartare Johan__P
- Start datum
jonwam skrev:
Eller en begagnad 20-35/2.8L om du behöver mer ljusstyrka
Men då ska man verkligen behöva den där ljusstyrkan eftersom 20-35:an och 17-35:an är så mycket sämre i skärpa och distorsion än 17-40 eller 16-35.
T-Max 400
Aktiv medlem
Och på technikdirekt.de (de tar €20 i frakt);
Tokina 20-35 f2.8 4252kr
Canon EF 20-35 3,5-4,5 3595kr
+massa tokina/Tamron/sigma i ca 17-35...
Tokinan med f2,8 ska vara ganska bra, en "pro" produkt från Tokina. Sigma har oxå en, men den kostar
ca 1000kr till.
Har själv haft den gamla ljussvaga Tokinan 20-35 f3,5-4,5 som jag varit mycket nöjd med.
Mvh
Tokina 20-35 f2.8 4252kr
Canon EF 20-35 3,5-4,5 3595kr
+massa tokina/Tamron/sigma i ca 17-35...
Tokinan med f2,8 ska vara ganska bra, en "pro" produkt från Tokina. Sigma har oxå en, men den kostar
ca 1000kr till.
Har själv haft den gamla ljussvaga Tokinan 20-35 f3,5-4,5 som jag varit mycket nöjd med.
Mvh
Highweiss
Aktiv medlem
Jojo, så var det dags att leva upp till Canons marknadsföringskontrakt igen... ;-)
Vad sägs om en Canon 20/2.8? De går löss på en 3000 kronor beggat och är... helt suveränt! Visst är det så att fast optik per definition inte slår zoom-optik nuförtiden - men icke desto mindre så är det få zoom-objektiv som lever upp till... tja, vad skall vi ta för exempel... nå, låt oss säga... Canon 20/2.8...!
/Andreas
Vad sägs om en Canon 20/2.8? De går löss på en 3000 kronor beggat och är... helt suveränt! Visst är det så att fast optik per definition inte slår zoom-optik nuförtiden - men icke desto mindre så är det få zoom-objektiv som lever upp till... tja, vad skall vi ta för exempel... nå, låt oss säga... Canon 20/2.8...!
/Andreas
Highweiss
Aktiv medlem
T-Max 400 skrev:
Andreas, JAG tycker inte Canons EF 20mm är något att skriva hem om.
Inte använt den massvis men de gångerna jag gjorde det ramlade jag inte av stolen.
Helt ok skulle jag snarare uttrycka mig, inte mer ;-)
Mvh
Jaja, där se man... ;-) Nä jag tycker den är underbar, speciellt i bra ljusförhållanden när man kan gå upp till f8 eller så. Men ofta blirjag också förvånad över skärpan på största bländare. Det enda minuset är kanske motljusegenskaperna, men jag brukar använda det som effekt i bilden istället för att försöka undvika det. Men ok, om du prövat den och inte ramlat av stolen så... ta en Tokina då... ;-)
/Andreas