Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter, udda dimension?

Produkter
(logga in för att koppla)

Blueeyez

Medlem
Hej!
Jag har länge försökt hitta filter, typ Skylight eller liknande till min S414. Problemet är bara att det verkar vara en ovanlig dimension.....35,5.
Är det någon som vet om/var man kan få tag i dessa, eller om man kanske kan använda någon sorts konverteringsring till annan dimension?

// Hasse

På tal om udda (fast jämn ;) ) filtergäng.

38mm?

39mm och 37mm finns vet jag. Jag söker filter till mitt Zodiak-8 30mm fisheye (mellanformat) där filtret sitter bakvänt närmast kamerahuset istället för frampå. Såvitt jag vet är de enda filtren med 38mm gäng som går att få tag i de filter som följer med objektivet från fabrik. Har hört om folk som snider om 39mm polarisationsfilter och monterar i ett slaktat filter som kommit med objektivet, för att det verkar vara så svårt att komma över 38mm filter på annat håll.

Någon som sett något 38mm filter till salu någonstans?

Jag är spekulant oavsett typ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar