Annons

Filter med en diameter på 24mm...

Produkter
(logga in för att koppla)

Svänglyse

Avslutat medlemskap
Var finner man såna, månntro?

BHphotovideo.com har ett antal, men leverans-
tiden på 6-10 veckor känns för lång.

Jag har svårt att finna dessa små till försäljning.
Är det någon som har goda råd eller tips jag kan
använda mig av i jakten på dessa småttingar?

Om du vet vem som tillverkar dem kan nog vilken fotobutik som helst (som har märket i sitt sortiment) beställa hem dem. Fast det tar nog lika lång tid.

Vad ska du ha så små filter till?

Båda de tyska filtertillverkarna B+W och Heliopan gör 24 mm filter. Sortimentet är dock begränsat, framför allt B+W's. De verkar endast ha UV-, skylight- och gråfilter. Heliopan har fler typer.

Min erfarenhet av att beställa B+W- och Heliopanfilter, som inte finns på lager hos importören, är att man får besked om 3-4 veckors leveranstid, men att det snarare tar 5 veckor. Det är dock ganska länge sen jag senast beställde något filter, så det är kanske andra tider som gäller idag.

Olle

Mitt nyförvärv – en liten analog mätsökarkamera vid namn Rollei 35 – har så liten filterstorlek. Pytte petit. :)

Det låter som att jag måste specialbeställa med 5-6 veckors leveranstid i vilket fall som helst.
Tack för svaren! Då vet jag.

Ha en skön solig lördag.

Var finner man såna, månntro?

BHphotovideo.com har ett antal, men leverans-
tiden på 6-10 veckor känns för lång.

Jag har svårt att finna dessa små till försäljning.
Är det någon som har goda råd eller tips jag kan
använda mig av i jakten på dessa småttingar?

Tittade in hos l-foto i Vansbro. Det enda som fanns var ett UV 24mm ändå har han det mesta av analogt. Ta en kontakt med honom han har kanske ide'er ändå. http://www.l-foto.se/

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto