Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter,linser,objektiv till Canon EOS 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

ulricahdesign

Aktiv medlem
Jag ska investera i en Canon EOS 20D i vår, men är inte någon expert inom objektiv m.mera.

Jag undrar om någon kan ge mig lite tips på vad jag behöver för att kunna fotografera lite olika saker. Det jag vet att jag måste skaffa först är ett macro-objektiv då jag älskar macro. Men sen då?

Ge mig gärna tips på priser, butiker, ja vad som helst... det är en djungel där ute ju *S*

Tusen tack på förhand.
Mvh Ulrica

Sigma 18-50/2.8 EX
Tamron 28-75/2.8 Di
Canon 70-200/4L
Sigma 100-300/4 EX

Där är några förslag på bra och prisvärda objektiv från vidvinkel till långt tele.

Mitt förslag är följande:

Sigma 18-50/2.8 EX
Tamron 28-75/2.8 Di
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

/Håkan

Ska du ha ett bra Macroobjektiv så finns en del att välja på.

Canon 100/2.8 USM Macro
Tamron SP 90/2.8 XR Di Macro 1:1
Sigma EX 105/2.8 DG

Alla dessa tre är mer eller mindre likvärdiga beroende på vem man pratar med, de medger ett rättså bekvämt arbetsavstånd och fungerar utmärkt till övrig fotografering såsom porträtt också.
Där erhåller dock Canons lite fördelar då det är internfokuserat(ändrar inte storlek) samt att det har USM.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar