Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter för utlandet

Produkter
(logga in för att koppla)

Markus-L

Aktiv medlem
Lite missvisande rubrik då jag kommer använda filtret i Sverige med =)

Jag ska till Thailand om en månad och funderar på om det värt att köpa ett filter eller inte? Det är ju rätt mycket pengar.

1. Är det Pol filter som gäller?
2. Är det värt att köpa ett filter?
3. Kom gärna med tips på filter ni tycker är bra. Helst inte mer än 1000.-

Tack på förhand.

Vad skall du göra med filtret?!

polfilter och nd grad filter ändrar på hur världen ser ut, båda används ofta för att förändra hur himlen ser ut.

nd förlänger exponeringstiden.

Sen så har vi uv-filter som inte gör något vettigt på en modern digitalkamera, men som tillåter oss som är slarviga att slarva lite. Har slängt tre sycken repade uv-filter vid detta laget :)

Vad skall du göra med filtret?!

polfilter och nd grad filter ändrar på hur världen ser ut, båda används ofta för att förändra hur himlen ser ut.

nd förlänger exponeringstiden.

Sen så har vi uv-filter som inte gör något vettigt på en modern digitalkamera, men som tillåter oss som är slarviga att slarva lite. Har slängt tre sycken repade uv-filter vid detta laget :)

Har väl ingen direkt plan mer än att få behålla de fina färger som finns i vatten och himlar. Blir ju lätt lite såna bilder utomlands.

Uv filter kanske jag skulle behöva men har klarat mig hittills så jag lär mig den hårda vägen :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto